Avatar billede maz21 Nybegynder
30. juli 2002 - 09:43 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Bootdisk

Jeg skal lave en bootdisk som kan bruges til at logge ind på en NW 6 server. Hvilke filer skal jeg bruge og hvilke skal loades for at jeg kan få fat i den henover netværket fra en pc?
Avatar billede wise Seniormester
30. juli 2002 - 10:02 #1
Jeg er helt sikker på at det spørgsmål ligger her i forvejen, og der var vist nok et svar.
Hvis du skal lave den selv, skal du "bare" installere en Novell klient for dos og have det hele ned på en diskette :-)
Alternativt kan programmer såson driveimage lave bootdisketter der kan logge på forskellige netværk... - det er sådan jeg har lavet min...
Men men men min disk er bundet til de Olicom netkort som vi bruger...
Avatar billede maz21 Nybegynder
30. juli 2002 - 10:06 #2
Jeg har søgt efter svaret her på siden men uden held. Hvor kan jeg få fat i det program du nævner? Er det shareware eller skal det købes?
Avatar billede wise Seniormester
30. juli 2002 - 10:30 #3
Hmmm, du har ret.
Jeg kan heller ikke finde noget.
Jeg kunne have svoret på at jeg har set det..... ???

Jeg faldt lige over denne via google http://computing.net/netware/wwwboard/forum/913.html
Jeg ved ikke hvor meget det hjælper

Driveimage er buyware http://www.driveimage.com/
Avatar billede brianp Nybegynder
30. juli 2002 - 14:52 #4
Her er linket til en startdisk med en del drivere på.

http://www.ddk.dk/webddk.nsf/ByDominoFilename/bootdisk.exe/$FILE/bootdisk.exe

Hvis der ikke er den rigtige driver til dit netkort kan du lure af hvordan det er lavet og så skifte netkorts-driveren ud.
Avatar billede maz21 Nybegynder
30. juli 2002 - 15:48 #5
Jeg har fået den til at virke. Den eneste fejl jeg havde var at jeg havde angivet den forkerte frametype i net.cfg. Nu kører det bare snorelige.

I kan dele pointene for jeres flittighed...