Avatar billede royal12 Nybegynder
30. juli 2002 - 15:48 Der er 7 kommentarer

js ---> asp

Hejsa

Hvordan får jeg data fra en javascript variabel ned i en asp variabel som er på samme side??

Mvh

royal12
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. juli 2002 - 15:54 #1
Du kan ikke køre Javascript og ASP på samme side. Da Javascript er Client-side og ASP er Serverside script...

Du kan fra javascritp reloade siden med variablen i querystring,  side.asp?var=XXXX

Så kan du fra ASP lave en request.querystring("var") og så værdien.
Avatar billede a1a1 Novice
30. juli 2002 - 16:02 #2
der er vist lidt forkert formuleret...

jo du kan have js og asp på samme side, men asp'en kører FØR js, og derfor kan du ikke som du vil, men som eagleeye siger reloade siden med din querystring

fx.
<%
dinaspvariabel = "ostemadder"

Response.Write ("<script language="javascript">document.location.href='asppage.asp?var=" & dinaspvariabel & "';</script>")
%>
og på asppage.asp
<%
var = Request.QueryString("var")
Response.Write var
%>
;)
Avatar billede a1a1 Novice
30. juli 2002 - 16:05 #3
hvis det er en lang variabel kan / bør du putte den i en form og så "submitte" formen.

<form action="asppage.asp" method="post" name="aform">
<%
dinaspvariabel = "ostemadder"
%>
<input type="hidden" name="var" value="<%=dinaspvariabel%>" />
</form>

<script language="javascript">
document.aform.submit();
</script>

;)
Avatar billede hmau Nybegynder
30. juli 2002 - 17:13 #4
Nu har jeg aldrig selv benyttet mig af det da jeg ikke har haft brug for det, men jeg skulle da mene at du kan løse det ved hjælp af remote scripting.
Avatar billede hmau Nybegynder
30. juli 2002 - 17:15 #5
Remote scripting gør det muligt at kalde asp funktioner ved hjælp af javascript. Funktionerne kan naturligvis kaldes med parametre.
Avatar billede a1a1 Novice
30. juli 2002 - 17:33 #6
tjoo, men rs er ikke lige til...

http://testarea.dk/rs/

henter database info og skriver på siden (uden at reloade), det er ikke den metode jeg vil anbefale til denne opgave. (da det andet gør det "samme" men reloader siden), rs kræver også at der er installeret java i browseren (og det er der vist ikke i xp?)..

;)
Avatar billede coltau Juniormester
02. august 2002 - 17:48 #7
Du kan få en JavaScriptvariable ned i en asp-variable ved at gemme værdien i et hidden felt. Når siden submittes kan du jo aflæse indholdet af det skjulte felt.