Avatar billede el-prebsi Nybegynder
05. august 2002 - 08:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Split med komma

Hejsa

Jeg vil gerne splitte en streng som er kommasepareret!! Men dette virker jo ikke rigtig:
    sizes = Split(strengindhold, ", ", -1, 1)

Jeg ved sq ikke lige hvad der er galt.. men det er nok fordi jeg vil splitte kommaet (", ") fra strengen!!!
Avatar billede aceofspair Nybegynder
05. august 2002 - 09:08 #1
Hmmmm
Hvis du kunne være lidt mere specifik i hvad du mener...
For en komma-separeret fil plejer også at have nogle linieskift...

Prøv at komme med et eksempel på den streng der skal spittes, og det output du gerne vil have
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. august 2002 - 09:18 #2
Jeg kan ikke se noget galt i koden med mindre der ikke er et mellemrum efter komma...

strengindhold = "dahfadf, akdjfakdf, adsfkjsdkjfas, adsofjafdj, adfkjaj"
sizes = Split(strengindhold, ", ", -1, 1)

for i = lbound(sizes) to ubound(sizes)
  Response.Write sizes(i) & "<br>"
next
Avatar billede el-prebsi Nybegynder
05. august 2002 - 10:50 #3
okay - ja, jeg ved ikke hvad der var gået galt for mig.. men strengen var ikke kommasepareret... det var fra et databaseudtræk og fik valgt den forkerte celle!! - dough!!!
Avatar billede el-prebsi Nybegynder
05. august 2002 - 10:50 #4
men eagleeye - dit script er sq ok... tak for det!!
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. august 2002 - 12:08 #5
betyder det jeg skal svare ?? eller så svar selv og acceptere dit eget svar.
Avatar billede el-prebsi Nybegynder
07. august 2002 - 20:06 #6
Eagleeye: Tja, du kan jo ligeså godt få pointene!!!