Avatar billede beldring Nybegynder
05. august 2002 - 16:39 Der er 21 kommentarer og
4 løsninger

Kan Stones webwriter anbefales?

Hej.

Jeg har siddet og tænkt lidt på at begynde at bruge en editor, til mine koder.

Jeg hælder lidt til "Stones webwriter", men er der nogen som kan anbefale den?
Er den let at sætte sig ind i?

Laver den slamkode?
osv.

På forhånd tak.
/Beldring
http://www.musikviden.dk - http://www.musikviden.dk/test
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
05. august 2002 - 16:41 #1
Ikke for at lyde negativ eller noget. Men du skriver at du tænker lidt på at begynde at bruge en editor. Hvis det er du bare er lidt inde i HTML (eller andre programmeringssprog) så ville jeg 100% foreslå selv at skrive koderne.

Men ellers må jeg sige at jeg ikke har prøvet Stone's WebWriter, så jeg skal ikke kunne udtale mig om den!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
05. august 2002 - 16:41 #2
den er let at bruge, der er jo så også EditPlus2, www.editplus.com
Avatar billede xrenegade Nybegynder
05. august 2002 - 16:42 #3
Min mening er at man lige så godt bare kan lave d i notepad...
Jeg syntes ikke der er nogle fordele ved at bruge "Stones webwriter"...men det r sefølig en smagssag:D
Avatar billede ztyxx Nybegynder
05. august 2002 - 16:42 #4
der er syntax highlighting, det er nu ikke så ringe at have
Avatar billede beldring Nybegynder
05. august 2002 - 16:44 #5
ztyxx>>>
Hvad er det? ... at den laver koderne i forskellige farver?

brevkasserne>>>
Jeg kan flydende HTML (og php), har programmeret i et par år... men jeg har hørt at man kan spare en del tid!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
05. august 2002 - 16:44 #6
beldring> jeps lige netop
Avatar billede jensen_123 Nybegynder
05. august 2002 - 16:45 #7
jeg bruger editplus....kannont program
Avatar billede nicklasb Nybegynder
05. august 2002 - 16:45 #8
Hej..

Jeg kan saktens anbefale Stones.. (Jeg bruger den selv.. hehe..)

Jeg kan godt lide den, da den langt hen af vejen hjælper en med koderne.. Fx hvis man vil lave linieskift.. Så i stedet for at skrive <br> kan man bare holde Alt nede og klikke på enter.. Det samme hvis man skriver en "<font ".. Så kommer den selv med en hel liste over hvad man kan skrive inde i fonten.. Meget smart.. Det gode ved den er at man selv skal kunne html, men at den hjælper med at skrive de mest "normale" koder som ellers er kedelige at sidde og gentage, gang på gang..

Det eneste den selv skriver er:
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3">

Som default skriver den og en autoupdate.. Men den er lige til at slette..

Hvis du laver filer uden en head, (fx include-filer) kan den have problemmer med at sætte metaen ordentligt, og dette kan gå ud over selve filen..

Men da den kun er en HTML-editor bruger jeg altid Notepad til at skrive PHP og ASP i..

Håber du kunne bruge det til noget :)

/Nicklas B.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
05. august 2002 - 16:46 #9
editplus har også autocomplete funktioner, de kan nu også være ret handy, da man selv kan konfigurere dem som man nu kan have brug for
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. august 2002 - 17:05 #10
Jeg bruger Homesite fra Macromedia, men Stones ligner næste 99%, så der er ingen tvivl - Den er god. Anyway er det får at lære koderne at kende, tjaa så gør som de andre skriver - Tag den lange vej og skriv dem alle.

Selvom Homesite/Stones kan skrive en del koder for dig, så bruger jeg aldrig den funktion - Jeg skriver alligevel alt i hånden - Så ved jeg altid hvad der sker :))

/Nikolaj
Avatar billede beldring Nybegynder
05. august 2002 - 17:06 #11
som jeg skrev tidligere ... jeg kan sagtens programmere både HTML og PHP, det er mere for at spare tid... :O)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
05. august 2002 - 17:08 #12
Ja.. Så er det jo lidt lige som mig.. Og ja.. Jeg syntes der er tid at spare..

Har du prøvet at åbne et tomt notepad-dokument og skrive <br> 100 gange og så tage tid på hvor langt tid det tog..

Med stones kan du gører dette på et par sec..

(Ikke fordi jeg sidder og skriver 100 <br>'er.. Men bare et eksempel hvis du forstår.. hehe..)

/Nicklas B. :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. august 2002 - 17:08 #13
beldring - Du sparer tid på den måde at du får et bedre overblik. Automatisk indrykning af tags/koder, farvede koder for forskellige elementer og sårn.
Avatar billede funguy Nybegynder
05. august 2002 - 17:09 #14
Stones Webwriter er kanon at starte med, synes jeg! Den er på dansk, og der er en masse smarte funktioner i (lav link, indsæt billede mm.), hvilket gør at det bliver en del lettere! Men som andre også siger, så kan det ikke helt lade sig gøre hvis man ikke er så meget inde i html! Find en guide og lær at bruge html, og brug derefter Stones Webwriter... Bruger den selv, og jeg har ikke fundet en bedre editor!
Avatar billede funguy Nybegynder
05. august 2002 - 17:10 #15
Hvis det bare er for at spare tid, så er Stones Webwriter ABSOLUT cool! Som sagt så har jeg endnu ikke fundet en editor som er lige så overskuelig og nem at bruge... Og så er den jo trods alt på dansk (ikke fordi jeg ikke kan forstå engelsk =)
Avatar billede beldring Nybegynder
05. august 2002 - 17:12 #16
funguy>>>
Jeg kan HTML :O)

Er der nogle ulemper??? ... fordele ved at bruge Notepad istedet?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. august 2002 - 17:19 #17
Der er den fordel ved notepad at du kan sidde og glo kilometer lang kode igennem og derved få oplevelesen af en grå masse fra udstødningsrøret på Svanemølleværket...

I HomeSite/Stones vil du glide elegant naturens fineste udvalg af farvede koder - Du opstår en symbiose aldrig set før. *GGG*

/Nikolaj
Avatar billede beldring Nybegynder
05. august 2002 - 17:21 #18
nikolajdu>>>
:O)  *LOL*  hehe...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. august 2002 - 17:23 #19
Jeg gik vidst i selvsving og glemte et par ord, men forståelsen skulle være der *GG*
Avatar billede ztyxx Nybegynder
05. august 2002 - 20:43 #20
nikolajdu nu grænser du da vist op til det poetiske *LOL*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. august 2002 - 20:46 #21
Ja tænk en gang jeg havde det i mig hele tiden *GGG
Avatar billede ztyxx Nybegynder
06. august 2002 - 09:38 #22
ja, miraklernes tid er ikke forbi endnu, troede kun at du kendte til ølologi og hektoliteratur, hehe
Avatar billede beldring Nybegynder
06. august 2002 - 14:03 #23
Takker for hjælpen  ;O)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
06. august 2002 - 15:44 #24
takker for point :-)
Avatar billede schaefner Juniormester
06. august 2002 - 15:47 #25
Stones WebWriter laver kun slamkode hvis du selv laver slamkode.