Avatar billede aleks1973 Nybegynder
07. august 2002 - 20:12 Der er 10 kommentarer

Indsætte ny webside

Hvordan laver jeg flere sider når jeg laver et website?

Jeg bruger autopiloten, og jeg er ny bruger af StarOffice.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. august 2002 - 20:17 #1
Du trykker på Filer -> Autopilot eller Filer -> Ny
Avatar billede aleks1973 Nybegynder
07. august 2002 - 20:24 #2
Kan man ikke lave et website, som består af flere sider uden at skulle oprette særskilte sider via Filer->autopilot osv.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. august 2002 - 20:27 #3
Hvis du vil have dem til at se nogenlunde ens ud er det lettest at bruge autopiloten, du kan bare bruge filer->ny->webpage (eller noget i den stil) så har du en ekstra side, pronto.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. august 2002 - 20:28 #4
filer->ny->HTML dokument så får du en helt blank side, som du kan tilpasse som du vil.
Avatar billede aleks1973 Nybegynder
07. august 2002 - 20:31 #5
Kan man ikke gøre ligesom en præsentation, hvor jeg åbner ét dokument, og så indsætter flere sider (Indsæt->Side..)
Avatar billede aleks1973 Nybegynder
07. august 2002 - 20:32 #6
-> når jeg har åbnet en webside står der nede i venstre hjørne: Side 1/1. Der må også kunne stå: Side 1/2.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. august 2002 - 20:36 #7
Så godt kender jeg ikke StarOffice, du kan bare selv skrive side tal på. Men kan du ikke lave en præsentation og konvertere den til HTML?
Avatar billede aleks1973 Nybegynder
07. august 2002 - 20:54 #8
Kender du til andre programmer? Jeg har tidligere brugt MS Publisher, hvor man kan indsætte en ny side ved: Indsæt->Side. Det samme må kunne lade sig gøre i SO.

Problemet er, et hvis jeg laver et website med 10 sider, så har jeg også 10 dokumenter. Man må kunne lave det sådan, at man kun har ét dokument.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. august 2002 - 07:34 #9
Det er bedre at have 10 sider end en stor uoverskuelig side. HTML er ikke lavet til at man kan kombinere 10 sider til en, med mindre det bliver et langt dokument. Det er blandt andet derfor man kan linke mellem de forskellige sider.

Du kan dog lave din præsentation og gemme den som PDF, der kan ses med adobe acrobat reader (der er gratis) adobe acrobat writer koster dog penge.
Avatar billede claus_jac Nybegynder
18. februar 2003 - 20:17 #10
Din præsentation fra fx powerpoint er som regel lineært opbygget (du går side efter side) modsat en hjemmeside hvor alting er opnåeligt fra den samme eller alle sider!!! (nonlineær også kaldet hyperlinked) hvis du vil lave det hele på en side bliver du nødt til at lave alt i forlængelse af hinanden og derfor linke til forskellige steder nedad siden (sådan gjorde man i "gamle" dage!!)

Håber det hjælper.

Claus
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester