Avatar billede gotcha Nybegynder
11. august 2002 - 22:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Få vist billede på TV

Jeg har lige købt et nyt fjernsyn, der understøtter SVHS, og jeg har så trukket et kabel fra fjernsynet til mit grafikkort (GeForce 3 Ti 200).

Jeg har så været inde på http://www.nvidia.com og downloade Detonator XP Driver til Windows XP/2000 (jeg kører Win 2k), men når jeg går ind under Settings > Advanced > Valg af enhed, har jeg kun mulighed for at få vist Windows på Analog skærm. Muligheden for at få vist Windows på digital skærm, TV m.m. er koblet fra/grå, og er det ikke her, jeg skal indstille skidtet?

Nogen, der har et genialt forslag?

Mvh Morten
Avatar billede spunk13 Nybegynder
11. august 2002 - 22:13 #1
Jeg har prøvet det samme, det var bare med Win ME. Efter at du har sat stikket i burde du kunne vælge digital skærm eller whatever. Hvis du ikke har prøvet det så genstart maskinen med stikket sat i..
Avatar billede kalium Nybegynder
11. august 2002 - 22:16 #2
Har du husket at tænde fjernsynet først?
Jeg plejer at tænde computer først, og så tænde fjernsyn (og skifte til den kanal for stikket sidder i).
Derefter skifter jeg i den dialog du nævner.
Jeg har det samme grafikkort som dig, og et Sony 28" fjernsyn.

Btw, nogle gange når jeg skal skifte tilbage fra fjernsyn til skærm, er "Analog skærm" også grå. Så hjælper det at slukke og tænde skærmen, og så lukke og åbne dialogen igen.

Håber du kunne bruge det til noget!
Avatar billede hundevennen Nybegynder
11. august 2002 - 22:16 #3
der er et sted der hedder noget med at registrere skærme, under egénskaber for skærm og nview
Avatar billede gotcha Nybegynder
12. august 2002 - 00:14 #4
Jeg har prøvet at genstarte et par gange med fjernsynet tændt og kablet i, men jeg kan stadig ikke klikke på nogle af de ovennævnte knapper. Jeg kan klikke på Registrer Skærme og Enhedsjusteringer, men når jeg f.eks. går over på A/V sker der stadig intet :(
Avatar billede kalium Nybegynder
12. august 2002 - 06:57 #5
Sikker på, at det er den rigtige kanal du er på?
Hvilket fjernsyn har du?
Avatar billede gotcha Nybegynder
12. august 2002 - 12:35 #6
Jeg har et 32" Finlux Widescreen med 100 Hz
Avatar billede gotcha Nybegynder
13. august 2002 - 11:30 #7
kalium >> Når du klikker på fanen "Valg af enhed", hvilke muligheder har du så?
Avatar billede kalium Nybegynder
13. august 2002 - 14:55 #8
Når jeg har sat s-video kablet i computeren og fjernsynet har jeg mulighed for at vælge Analog skærm eller TV.
Det kan være at dit fjernsyn først sender signal til computeren om at det er tændt, når det er på s-video kanalen.
Din s-video kanal behøver ikke være din A/V kanal.
Prøv at rode lidt med kanalerne.
Avatar billede loonz Nybegynder
13. august 2002 - 15:04 #9
Havde samme problem engang med at jeg ikke kunne vælge TV. Det viste sig, at det var Merlin, som ikke havde forstand på TV-Out kabler, og bare havde solgt mig det første bedste kabel, som de mente fungerede. Så er du sikker på, at det er det rigtige kabel du har fat i? Zitech butikker forhandler den rigtige type kabel til 195 kr. (det jeg har købt), men du kan sikkert også finde noget tilsvarende i andre pc-butikker. Jeg ved dog af erfaring, at hverken Fona, Merlin eller Fredgaard havde kabler, der kunne anvendes.
Avatar billede kalium Nybegynder
13. august 2002 - 15:09 #10
Jeg mener at det næsten er standard, at der følger et s-video kabel med, til de grafikkkort der har s-video udgang.
Det gjorde der ihvertfald hos mig, og da vi har samme model, tror jeg også det  gjorde hos ham.

gotcha - Hvilket mærke er dit grafikkort? Mit er Chaintech.
Avatar billede gotcha Nybegynder
13. august 2002 - 17:07 #11
Der fulgte ikke et passende kabel med, da jeg købte grafikkortet (jeg skal bruge 5m), så jeg var nede i Fona og købe et 5m s-video kabel til 120 ,- eller sådan noget.

Jeg har prøvet at gå hen på alle mulige kanaler, og også søge programfladen igennem for alle kanaler, mens jeg klikkede Registrér Skærme, men uden resultat. Jeg skal vel have mulighed for at klikke på TV, så hvis der ikke er andet for, må jeg vel tage ind til Zitech med kablet og bede dem tjekke det (og i værste fald købe et nyt)?

Mærket er Palitdaytona...
Avatar billede gotcha Nybegynder
17. august 2002 - 14:22 #12
Jeg har prøvet med endnu et kabel og rodet rundt med det i sindssygt lang tid. Det er sgu nok grafikkortet, der har lort i tv/out, så jeg lukker spørgsmålet...
Avatar billede kalium Nybegynder
17. august 2002 - 14:58 #13
Ok. Tak for points! :)