Avatar billede -ulli- Nybegynder
22. august 2002 - 10:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Printer problem

Hej

Vi har installeret en Novell NetWare 4.11 som printserver på vores netværk.

På vores PDC (Windows NT Server 4.0) har vi installeret en gateway mellem novell og NT, og derefter installeret printeren og delt den, så brugere på netværket kan bruge den.

Vi kan fint printe ud på serveren og på en Windows 98 klient. Men vi kan ikke på windows 2000 klient.

Når vi vil tilføje printeren, bliver navnet

\\NovelNavn|Kønavn.Printserver på PDC

På windows 98 bliver det:

hp deskjet 3820 series

Og det er jo rigtigt...

Hvad skal vi gøre i Windows 2000 for at den vil virke?
Avatar billede pilfinger Nybegynder
22. august 2002 - 10:24 #1
Har i hentet den regtige driver til den til win 2000
Avatar billede -ulli- Nybegynder
22. august 2002 - 10:28 #2
Ja - har vi.

Men vi får slet ikke lov til at vælge drivere under installation af printeren på Windows 2000.

Hvis vi tager egenskaber for printeren på Windows 2000 klienten og ændrer i dem, bliver der også ændret på i egenskaberne på NT serveren..
Avatar billede -ulli- Nybegynder
22. august 2002 - 10:42 #3
Når vi forsøger at udskrive noget via Windows 2000 klienten så hænger det program vi udskriver fra.
Avatar billede -ulli- Nybegynder
22. august 2002 - 10:47 #4
hmm

af en eller anden grund virker det nu .. dog bare langsommere end på 98'eren.. jeg lukker ..
Avatar billede cyberboss Nybegynder
29. august 2002 - 23:46 #5
Har du prøvet at net use den printer port.

med venlig hilsen

cyberboss