Avatar billede hono Nybegynder
22. august 2002 - 13:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Brøkstreger i word

Jeg plejer at lave mine matematikafleveringer i word. Jeg har lige fået ny matematiklærer som kræver at jeg laver rigtig brøkstreger, i stedet for f.eks.:(3+1)/(5-3). Så derfor søger jeg en metode/et program der gør det muligt at lave brøkstreger i word. Det eventuelle program skal være freeware.

På forhånd tak for hjælpen

Hono
Avatar billede loonz Nybegynder
22. august 2002 - 13:30 #1
Der er vist allerede et indbygget i Word. Det hedder Microsoft Equation Editor. Det ligger vistnok under Indsæt.
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
22. august 2002 - 13:31 #2
Du kan bruge:
Indsæt, objekt, Microsoft Equation
og skrive dine formler der
Avatar billede nicklasb Nybegynder
22. august 2002 - 13:33 #3
Indsæt -> Opjekt... -> Opret nyt  og find så 'Microsoft Equation 3.0
Avatar billede hono Nybegynder
22. august 2002 - 13:33 #4
Hvor cool! Tak skal I have!

Hono
Avatar billede nicklasb Nybegynder
22. august 2002 - 13:33 #5
sorry.. Havde glemt at opdatere browseren før jeg kig.. hehe..
Avatar billede loonz Nybegynder
22. august 2002 - 13:39 #6
Selv tak :=()
Avatar billede jkrons Professor
22. august 2002 - 13:45 #7
Bare for princippets skyld er det nu betydeligt nemmere bare at lave et EQ felt i dokumenter. Tryk Ctrl+F9. Mellem tuborgparentserne skrives EQ \F(overbrøkstreg;underbrøkstreg), fx {EQ \F(2x*3y;y-2x)}
Avatar billede mile Juniormester
22. august 2002 - 13:54 #8
Indsætte en ligning
Dele af indholdet i dette emne vil muligvis ikke være relevant for alle sprog.

Klik på det sted, hvor du vil indsætte ligningen.
Klik på Objekt i menuen Indsæt, og klik derefter på fanen Opret nyt.
Klik på Microsoft Equation 3.0 i boksen Objekttype.
Hvis Microsoft Equation Editor ikke er tilgængelig, er du muligvis nødt til at installere den.