Avatar billede torben_moeller Nybegynder
26. august 2002 - 17:04 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

POP3 i iis

jeg har IIS 5.0 installeret..

Er det nødvendigt at have en POP3 server installeret for at modtage emails?

jeg kan fint afsende mails via min SMTP server, men hvis jeg afsender til en ukendt adresse, får jeg en failed delivery mail tilbage i mit drop-katalog..

Hvad er adressen til mit drop-katalog? (hvis ikke en POP3 er nødvendig)
Avatar billede burningice Nybegynder
26. august 2002 - 18:14 #1
sende og modtage mails mellem servere foregår via SMTP... så nej, det eneste sted du skal bruge pop3, er hvis en klient skal hente mailen ned fra din server via f.eks. outlook eller lign. mail-klient program.

Hvorfor at du får en delivery mail tilbage ved jeg ikke, men kan du specificere lidt mere hvad du mener når du siger at du sender til en ukendt adresse?
Avatar billede torben_moeller Nybegynder
26. august 2002 - 22:49 #2
det er for såvidt uvedkommende.. det var blot for at fortælle jeg på grund af tilbagemeldingen havde set at man kunne modtage på sin smtp..

Men problemet er at jeg godt kan sende FRA min smtp server, men jeg kan ikke finde ud af sætte den op til at modtage.. (måske fordi jeg skriver forkert adresse)

men jeg bruger IIS5.0, og har et katalog der hedder mailroot under inetpub. der burde alle mails etellerandet@mitdnsnavn.dk havne i mit drop katalog

Men mailsene når aldrig frem (delevery status failed)

SMTP serveren er ikke rørt ved.. web og ftp server kører som de skal.
Avatar billede burningice Nybegynder
26. august 2002 - 23:44 #3
hvordan ser din zone-fil ud for mitdnsnavn.dk ?? er mx-recorden sat rigtigt?
Avatar billede torben_moeller Nybegynder
27. august 2002 - 16:28 #4
øøøøøøh... egypten?

zonefil? hvor ligger den? (and what the heck is it?)

*er ny til mailservere* :o)

jeg har en router, med en port åben til SMTP, skal jeg have en port til indgående også? i såfald hvilken er standard?
Avatar billede burningice Nybegynder
27. august 2002 - 16:49 #5
en zonefil har ikke noget med mail at gøre, men er den fil der indeholder informationerne om dit domæne... a records, mx records m.fl. Den ligger på de DNS-servere som hoster dit domæne... Du kan selv tjekke indholdet af din zonefil ved at bruge dns-søgningen på www.dk-hostmaster.dk
Avatar billede torben_moeller Nybegynder
27. august 2002 - 17:05 #6
Søgeresultat

Query about 105.154.242.212.in-addr.arpa. for record types ANY
Finding nameservers for 105.154.242.212.in-addr.arpa ...
Query failed, 0 answers, status: no error
105.154.242.212.in-addr.arpa NS record currently not present
No nameservers for 105.154.242.212.in-addr.arpa found
Avatar billede torben_moeller Nybegynder
27. august 2002 - 17:12 #7
den laver min IP om.. min IP er 212.242.154.105, mit dns er http://smurf.adsl.dk registreret hos cybercity.

Jeg kan som sagt godt sende mails ud (via asp)
Avatar billede burningice Nybegynder
27. august 2002 - 17:24 #8
ooh... så du har altså ikke´dit eget domæne, men kun et sub til domænet adsl.dk

Det du prøver på er at sende til email@smurf.adsl.dk, ikk' ?? For at kunne gøre det skal du have oprettet en mx record tilknyttet til smurf.adsl.dk, med en ip pegende på din mail serveren... indtil det er gjort bliver kan du kun modtage mails på <email>@212.242.154.105
Avatar billede burningice Nybegynder
27. august 2002 - 17:26 #9
og nej, den laver ikke din ip om, men laver en såkaldt reverse dns lookup...
Avatar billede torben_moeller Nybegynder
27. august 2002 - 17:31 #10
hvordan laver jeg en mx record? skal det gøres hos cybercity? eller i min IIS?
Avatar billede burningice Nybegynder
27. august 2002 - 17:34 #11
det skal gøres hos cybercity...
Avatar billede torben_moeller Nybegynder
27. august 2002 - 17:50 #12
kan heller ikke sende til noget@212.242.154.105
Avatar billede burningice Nybegynder
27. august 2002 - 17:53 #13
og du har sat et domain op i SMTP serveren der matcher din ip adresse?
Avatar billede torben_moeller Nybegynder
27. august 2002 - 18:07 #14
http://smurf.adsl.dk/picz/screenshot.jpg <-- find fem fejl :o)

er det ikke ca. sådan du mener? (virker ikke)

har sendt screenshot af:
-en failed delivery notice
-min IIS 5.0 SMTP opsætning
-properties for SMTP domains
Avatar billede torben_moeller Nybegynder
27. august 2002 - 18:16 #15
jeg har åbnet port 25 på min ADSL router til SMTP... skal jeg have en til indgående også?
Avatar billede burningice Nybegynder
27. august 2002 - 18:31 #16
prøv at sæt ip adressen til at være lokal istedet... og hvad mener du at du skal have en indgående også?? det er vel indgående trafik på port 25 du har åbnet for?
Avatar billede torben_moeller Nybegynder
27. august 2002 - 18:39 #17
den med IP adressen skulle bare sættes til default...

Nu virker det.. *s*

hvordan får jeg så sat den til mit dns hos cybercity? er det support jeg skal have fat i?

du må sige hvis du syns det var et svært spørgsmål (mht. point)
Avatar billede burningice Nybegynder
27. august 2002 - 18:51 #18
du skal nok have fat i deres support.. vil jeg tro, jeg har aldrig rodet med dem...

og nej, 30 point er fint.. det var jo ikke fordi det var svært...