Avatar billede cerwin Nybegynder
01. september 2002 - 21:04 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Problem ved installation

Jeg købte for godt to år siden Windows 2000,l og bruger det stadig. Men vil jeg installere det på min nye bærbare computer, og så er jeg rendt ind i et problem!

Det lille selvklæbende merkat hvor koden/serie nummeret til win2k står på, satte jeg i sin tid på bagsiden af et cd-cover, men nu hvor jeg har fundet windows-cd'en er merkatet væk! Måske er det faldet af coveret, eller også er cd'en blevet sat i et andet cover, eller hvad ved jeg... Hovedsagen er, at jeg ikke kan finde den kode!

Hvad i hule ******* gør jeg?

Kan jeg finde nummeret et sted på min stationære computer, da jeg jo har samme windows installeret her??

Håber der er hjælp forude!!!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. september 2002 - 21:07 #1
Du kan ikke finde serialnummeret på din isntallerede maskine (husk forøvrigt lige på, at det ikke er tilladt at installere samme licens på 2 maskiner).

Fremgangsmåden er, at du ringer til MS Support. Ud fra ProdukctID (der er trykt på selve CD'en) kan de generere en ny key til dig. Det er muligt de desuden vil kræve at se kopi af købsfaktura.

´NanoQ
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. september 2002 - 21:08 #2
Snak med microsoft salg/support afdeling.

De beder dig sende original disken og returnere den med en kode......

Se microsoft.dk
Avatar billede cerwin Nybegynder
01. september 2002 - 21:10 #3
nanoq --> Jo, der står på cd'en, at den er til 1-2 maskiner
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. september 2002 - 06:23 #4
cerwin> Tror du ikke at der står 1-2 CPUer ? Det er ikke det samme.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. september 2002 - 07:02 #5
cerwin>> Der står at den understøtter 1-2 cpu'er i samme maskine, ikke at du må bruge den på mere end en maskine.

Der står på min CD:
Denne version understøtter 1-2 processorer

Der må ikke tages ulovlige kopier af denne cd-rom
Avatar billede cerwin Nybegynder
02. september 2002 - 19:39 #6
Jeg ringer til microsoft i morgen, så må vi se hvad se siger. Jeg har fundet et telefonnummer på deres hjemmeside.
Så snart jeg har fundet ud af det får I jeres points, lyder det ikke fint? :-)
Avatar billede cerwin Nybegynder
17. oktober 2002 - 16:57 #7
Sorry, men der er ikke muligt at få fat i en produktnøgle uden kvittering, og den har jeg ikke gemt.

I får dog nogle points alligevel for ulejligheden.
Venlig hilsen Cerwin.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:05 #8
Jeg forstår ikke du selv tager point...

Du fik korrekte svar... du fik endda at vide, at du sikkert ville få brug for købsfaktura....
Avatar billede cerwin Nybegynder
20. oktober 2002 - 11:18 #9
Jamen mit problem er jo stadig uløst.

Jeg har en original cd liggende, til over tusind kroner, og den er ikke en øre værd. Jeg kan lige så godt smide den ud.

Hvis jeres forslag havde løst mit problem til fulde, havde I naturligvis fået alle points'ene.