Avatar billede popeye_2k Nybegynder
09. september 2002 - 11:09 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Oprette mappe på server

Hey..

Jeg skal oprette mapper på flere forskellige webservere, i forbindelse med oprettelse af nye sites.
Dvs at det skal kunne gøres remote og med brug af domain admins rettigheder eller noget, så det kommer an på hvilken hvilken bruger man er logget på med i domænet.
Selve oprettelsen af Virtual Directories har jeg klaret med ADSI, mangler bare at få de "fysiske" mapper med også ..

Håber nogen kan fatte hvad jeg skriver, og endnu bedre ved hvordan jeg løser det...
min icq er 86161332 hvis nogen har yderligere spørgsmål..

mvh
popeye
Avatar billede martin_moth Mester
09. september 2002 - 16:48 #1
Vi andre får ikke så meget ud af det, hvis I løser problemerne på icq i stedet for her på eksperten :o(
Avatar billede itbjarne Nybegynder
09. september 2002 - 19:21 #2
Avatar billede popeye_2k Nybegynder
10. september 2002 - 09:40 #3
der stod ikke rigtigt noget der som kunne bruges, der er ikke sharet noget på de servere jeg skal oprette mapperne på, ellers ville det være nemt nok, men det er ganske enkelt en alt for stor risiko.
Men man må på en eller anden måde kunne oprette mapper gennem programmering..    Har søgt nettet igennem fra ende til anden, såen da =) no luck, begynder snart og blive lidt depri, må da være muligt for en hardcore programmør og lave lidt fusk???
Avatar billede kichian Nybegynder
10. september 2002 - 14:51 #4
På de Webservere du skal administrere, lægger du en ASP-fil som klarer den fysiske oprettelse. Filen tager nogle parametre som angiver typen af kald og evt. mappenavn. Det returnerede HTML angiver om oprettelsen gik godt eller ej o.lign.

Fra dit VB-program opretter du en http-forbinidelse til den relevante server og kalder din admin-asp.fil med de rigtige parametre. Voila!!

Har selv implementeret en lign. løsning for et par år siden.
Avatar billede sjh Nybegynder
12. september 2002 - 14:40 #5
Avatar billede popeye_2k Nybegynder
12. september 2002 - 14:44 #6
FTP nope.! der kører kun web sites på dem og vi skal ikke ha flere huller end højst nødvendigt...! =)
Lige nu arbejder jeg med ASP løsningen men det er ikke den stil jeg kunne tænke mig.
Ville helst ha at det var noget man kunne fyre af et sted fra, og uden at man skulle ha asp filer og lignende ud på alle serverne.

venter lige lidt med pointene, vil gerne se om der er nogen der har en ide i retningen af det jeg eftersøger, men er ærlig talt i tvivl om det kan lade sig gøre...

popeye
Avatar billede sjh Nybegynder
12. september 2002 - 21:42 #7
Så ser jeg kun en udvej at lave clint / server men så skal alle server også have kørt en exe-file (server), så jeg ville nok vælge ASP.

<%
Sub CreateFolders(strPath)
Dim fso
Dim strSlash
Dim strFolderDir
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
strSlash = 1
  Do While strSlash > 0
    strSlash = InStr(strSlash + 1, strPath, "\")
    If strSlash > 0 Then
      strFolderDir = Left(strPath, strSlash - 1)
      If Not fso.FolderExists(strFolderDir) Then
        fso.CreateFolder strFolderDir
      End If
  Loop
  If Not fso.FolderExists(strPath) Then
    fso.CreateFolder strPath
  End If
Set fso = Nothing
End Sub

CreateFolders Server.MapPath("\Folder1\Folder2\Folder3")
%>
Avatar billede popeye_2k Nybegynder
13. september 2002 - 08:27 #8
Her er noget af den kode jeg har lavet til asp'en og det virker fint...

foldername = Request.querystring("foldername")
folderpath = "C:\inetpub\wwwroot\"
compname = "w010611"

'______Create The New Folder For The Web_________

Set FSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If Not FSO.FolderExists(folderpath & FolderName) Then
      FSO.CreateFolder(folderpath & FolderName)
    response.write("<p>Folder.: " & folderpath & foldername & " Created.")
else
    response.write("Folder allready exists, or there might be some other problem")
End If

I får halvdelen hver, desværre er der vist ikke mulighed for og lave det hele uden og smide ASP filer osv på serverne, men det må vi jo så bare leve med ..

popeye