Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
09. september 2002 - 15:09 Der er 16 kommentarer og
7 løsninger

Personlig hjemmeside..

(...mon jeg husker url?)..

Jæs.. Jeg vil gerne have vuderet min side og sådan :)... Giv karekter hvis i vil.. Og kom med en masse idé'er og hvad i nu eller kan finde på ;)

Mvh Thomas....

...

? - :D - http://www.adore.dk
Avatar billede hono Nybegynder
09. september 2002 - 15:22 #1
Mangler måske lidt farver. Når man klikker i menuen, kommer der undermenuer frem. Alle undermenuerne kommer imidlertid frem, når man klikker på "links" for så at forsvinde ca. 1 sekund efter. Der er nok noget du skal have set på der. Endvidere burde undermenuen ikke forsvinde blot fordi man klikker på et punkt i den.

Under referencer burde du nok også gøre url'erne til links.

Ellers udmærket

Hono
Avatar billede glyholt Nybegynder
09. september 2002 - 15:26 #2
puha.. lidt hård må man være ;-)
Bryder mig bestemt ikke om designet, ser rodet ud, rodet under de forskellige menuer, kedelige skrifttyper, stregerne oppe ved adore og nede ved dit navn ser ufærdige ud det skal sikkert se sådanne ud, men syntes det ligner en fejl.
Baggrunden "flikker" når man scroller.
Ved jeg er hård når jeg siger, det holder slet ikke. Men igen det kan være det er mig der slet ikke kan lide den.
SORRY
MVH
Henrik
Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
09. september 2002 - 15:29 #3
hmm.. det er nok bare dig *GG*
Avatar billede glyholt Nybegynder
09. september 2002 - 15:33 #4
Hæ hæ.. håber jeg da for dig ;-)  *GG*
Avatar billede mjl Nybegynder
09. september 2002 - 16:19 #5
Arghhh.....det må kunne gøres bedre!!!
Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
09. september 2002 - 16:22 #6
mjl - kan du ikke komme med noget som jeg kan bruge til noget?
Avatar billede mjl Nybegynder
09. september 2002 - 16:37 #7
Jo sorry - det jeg med andre ord mener er, at du bør skrotte det hele og starte forfra. Siden er ikke pæn - det er kedeligt, utydeligt og uden fantasi.

Dette er meget hårdt, ja - men man skal være ærlig. Jeg tror på, at du ved nærmere eftersyn, selv kan se det, og lave noget der er meget pænere.

Lad være med at prøve at ligne de andre - find din egen stil - den er helt sikkert ok!!!
Avatar billede mjl Nybegynder
09. september 2002 - 16:42 #8
Prøv at hente inspiration fra andre steder end nettet. Jeg har selv brugt forskellige blade, hvor jeg har set nogle farver m.m. der har inspireret mig. Også aviser billeder og meget andet, har givet mig ideer til nyt design.

Mange sider ligner efterhånden hinanden - især PHP-sider - og det er lidt trist - din stil/design, vil med garanti være fint, og du vil føle en større tilfredshed!!!

God arbejdslyst!!!
Avatar billede mjl Nybegynder
09. september 2002 - 17:33 #9
Håber ikke du blev sur - det var ikke meningen at være en nar. Jeg prøver oprigtigt at hjælpe!
Avatar billede mbj Nybegynder
09. september 2002 - 18:03 #10
Den kunne måske godt bruge lidt margin... Teksten må også gerne vær i toppen, istedet for på midten af siden. Og så kunne det være helt pænt hvis menupnkterne var med en eller anden speciel font...Derudover er det distraherene, som glyholt så glimrende siger det, at baggrunden den "flikker"...

//mbj >> www.maximize.dk
Avatar billede magger Novice
10. september 2002 - 08:34 #11
Jeg kan egentlig meget godt lide den (måske er det så bare mig? :-)

Det er dog rigtig, at der mangler margen og en anden skrifttype ville pynte - noget der er mere i stil med overskriften Adore. Det ser lidt ud som om du ahr gjort meget ud af headeren og designet men "har glemt" at gøre noget ud af designet på selve indholdet.

Desuden, når jeg står i Webdesign under Referencer og klikker på et andet menupunkt - f.eks. Om mig - er der meget kort afstand mellem indholdet af Webdesign-menupunktet og undermenupunkterne under Om mig (var det til at forstå??)

Til sidst ville jeg nok forsøge at gøre indholdsfeltet (det hvide med teksten) nogenlunde lige stort på alle sider - der er utrolig meget forskel, hvis jeg går fra Webdesign til Downloads, og det ser lidt klodset ud.

Håber du kan bruge det...

/Magger
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
11. september 2002 - 09:31 #12
Jeg syntes Faktisk den er flot..... Men iden men formen havde jeg faktisk også fudent... :(
Men må jeg ikke få linket til den menu??
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
11. september 2002 - 14:32 #13
til højre klik
Avatar billede peellefsen Nybegynder
11. september 2002 - 14:55 #14
som det allerede er blevet sagt, så er der mange småting i vejen. Især det at der ingen cellpadding er på irriterer lesbarheden. Og du måtte gerne bruge lidt andet end wind filteret i photoshop til headeren :)

nu ved jeg selvf. ikki hvor længe du har lavet hjemmesider, men prøv at kigge på andre sider du synes er fede, og tænk så på hvorfor du synes de er det!
Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
12. september 2002 - 17:47 #15
´Jeg har jo ikke så mange punkter i munuen, og kan desuden ikke fidne ud af dhtml, javascript osv... Så ville det være coolere med en alm menu? - Måske en side-scrollings menu...
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
13. september 2002 - 00:19 #16
sad-peter-pan: Kan du ikke lige sende det der højre kliks script til mig :D det er sq pretty cool!

ICQ : 125263072
MSN : gustav_olsen@hotmail.com
Mail: gustav_olsen@hotmail.com
Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
13. september 2002 - 06:14 #17
www.adore.dk/r_click.shtml tror jeg det er..
Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
13. september 2002 - 06:16 #18
<DIV id=ie5menu onclick=jumptoie5() onmouseout=lowlightie5()
onmouseover=highlightie5()>
<DIV class=menuitems url="java script:history.back()">Tilbage</DIV>
<DIV class=menuitems url="java script:history.forward()">Frem</DIV>
<DIV class=menuitems url="java script:location.reload()">Opdater</DIV>
<DIV class=menuitems
url="java script:window.external.AddFavorite('http://www.adore.dk', 'Adore.dk - Thomas Dalsgaard Clausen')">Tilføj til foretrukne</DIV>
<DIV class=menuitems
onclick="this.style.behavior='url(#default#homepage)';this.setHomePage('http://www.adore.dk')">Adore.dk som startside</DIV>
<DIV class=menuitems url="mailto:admin@adore.dk">Skriv en e-mail til mig</DIV></DIV>
<STYLE>A:hover {
    COLOR: #FFFFFF
}
A:visited {
    COLOR: #000000; TEXT-DECORATION: none
}
A:active {
    COLOR: #000000; TEXT-DECORATION: none
}
A:link {
    COLOR: #000000; TEXT-DECORATION: none
}
A:hover {
    COLOR: #FFFFFF; TEXT-DECORATION: none
}
#ie5menu {
    BACKGROUND-COLOR: #c0c0c0; BORDER-BOTTOM: black 1px solid; BORDER-LEFT: black 1px solid; BORDER-RIGHT: black 1px solid; BORDER-TOP: black 1px solid; CURSOR: default; FILTER: alpha(opacity=80); FONT-FAMILY: Tahoma; FONT-SIZE: 10px; LINE-HEIGHT: 12px; POSITION: absolute; VISIBILITY: hidden; WIDTH: 80px; Z-INDEX: 99; font-color: #000000
}
.menuitems {
    PADDING-BOTTOM: 5px; PADDING-LEFT: 5px; PADDING-RIGHT: 5px; PADDING-TOP: 5px; font-color: #000000
}
</STYLE>

<SCRIPT language=JavaScript1.2>var display_url=0

function showmenuie5(){

ie5menu.style.left=document.body.scrollLeft+event.clientX

ie5menu.style.top=document.body.scrollTop+event.clientY

ie5menu.style.visibility="visible"

return false

}

function hidemenuie5(){

ie5menu.style.visibility="hidden"

}

function highlightie5(){

if (event.srcElement.className=="menuitems"){

event.srcElement.style.backgroundColor="#666666"

event.srcElement.style.color="black"

if (display_url==1)

window.status=event.srcElement.url

}

function lowlightie5(){

if (event.srcElement.className=="menuitems"){

event.srcElement.style.backgroundColor=""

event.srcElement.style.color="white"

window.status=''

}

function jumptoie5(){

if (event.srcElement.className=="menuitems")

window.location=event.srcElement.url

}</SCRIPT>

<SCRIPT language=JavaScript1.2>document.oncontextmenu=showmenuie5

if (document.all&&window.print)

document.body.onclick=hidemenuie5</SCRIPT>
Avatar billede friiser Nybegynder
14. september 2002 - 19:53 #19
virker lidt grå og kedelig - ellers ville jeg centere designet

6@13

~friiser~ http://www.radio-online.dk
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
15. september 2002 - 20:32 #20
tak :)
Avatar billede imp-utc Nybegynder
16. september 2002 - 12:48 #21
6@13 <-- Dvs. lige præcis bestået...
Avatar billede gaunt Nybegynder
17. september 2002 - 21:51 #22
10 [pil-op] @ 13. Dvs, flot ;)
Avatar billede gaunt Nybegynder
17. september 2002 - 21:52 #23
Forresten, hvad for noget højrekliksnoget? jeg kan intet se :/