Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
09. september 2002 - 15:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

USB harddisk

Hej,

jeg har overvejet at investere i en USB HDD...men har aldrig købt sådn nogen før - er der nogen specielle specs jeg skal se efter?

Den kommer til at køre på en ME + en XP maskine...

Mellem 16 og 64 mb, til højest 400 kr.. har set på edbpriser, men spørger ikke efter en specifik model da jeg har et par stykker i hovedet.. :)
Avatar billede thesqunk Nybegynder
09. september 2002 - 16:26 #1
USB harddiske har hverken været meget omtalt eller meget brugt. Grundet at de faktisk er/var meget dyre, og det til dels bedre kan betale sig at bruge brænder og CD-RW. Jeg ville klart selv foretrække den billigste, med inkluderet software der burde gøre den meget mere brugervenlig. Måske ville jeg hvis valget stod mellem en "NONAME" og Samsung (hvis de overhovedet producerer disse) begget til 399,- så ville jeg da klart foretrække Samsung.

//squnk
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
09. september 2002 - 16:29 #2
Okay...jeg prøvede en idag og det gik meget smertefrit og uden brug af nogen drivere. Jeg skal bruge den på min bærbare og min stationære, og jeg gider ikke sætte min bærbare op hver gang jeg ska synkronisere dokumenter mellem dem, derfor er mit valg faldet på en USB hdd...en brænder er både dyrt og fylder af h til... :)

Jeg køber s'følig en mærkevare disk - ikke noget bambusbras her!

men thanx anyway..der er ikk den store interesse om det emne her..så jeg lukker og slukker...
Avatar billede cerwin Nybegynder
15. september 2004 - 15:56 #3
Jeg har en USB-tilsluttet ekstern harddisk og det er RIGTIG smart, synes jeg!

Jo, prisen er rimelig høj, men det kommer jo an på hvor stor harddisken skal være.

Jeg købte et alu-cover i Zitech for 250kroner men så selve harddisken som skal i er jo meget dyrere. Jeg endte med at købe en 60GB af slagsen til noget lignende 1500,-

Der er selvfølgelig tale om en 2,5" harddisk til bærbare computere, de bruger mindre strøm og er ikke følsomme overfor rystelser...

Held og lykke...