Avatar billede moses Praktikant
13. september 2002 - 13:57 Der er 1 løsning

Commondialog "failed during initialization"

Ja nu har jeg haft det projekt kørende i nogen tid og idag, da jeg skulle starte det, kom commondialog componenten med denne fejl:

The common dialog function failed during initialization. This error often occurs when insufficient memory is available.

Der er ikke ændret noget som helst i denne del af koden - først i nogle forms, der slet ikke er loadet endnu. Det kan jeg sige med sikkerhed, for projektet ligger i Visual Source Safe.

Problemet er, at jeg  har 384Mb REAL MEMORY i maskinen, hvoraf 161Mb siges at være optaget.

Jeg har pillet componenten helt af projektet, Recompileret, Genindsat komponenten, stoppet 3-4 programmer, der også kørte ...

Lige meget hjælper det.
Avatar billede moses Praktikant
17. september 2002 - 09:49 #1
Hø hø hø.
Den fandt jeg selv ud af ;-)

Jeg kan godt forstå, at der ikke er kommet nogle løsningsforslag til dette spørgsmål.

Det var såmænd en lille ændring i opsætningen af systemfoldere ovre på serveren, der var skylden. Ligesom styresystemet har en "My Documents", "Favorites" osv. , så har den også en "Cache". Henvisningen til denne "Cache" folder ligger i registry på hver enkelt PC. Denne henvisning var forkert og henviste til en ikke mere eksisterende folder.
Og det giver denne mærkelige fejl i CommonDialog.
Jeg har kunnet genskabe fejlen, så der er ikke noget at komme efter - det er åndsvagt !!

Jeg takker for alle indslag - især det sidste, som virkelig gav skub i tingene ;-)