Avatar billede vela Nybegynder
21. september 2002 - 19:49 Der er 13 kommentarer

hjælp!!!

jeg har et problem jeg vil gerne have at sådan når man skriver lol skriver den loughing our loud. og så man kan skifte skriftfarve mellem sort og blå! plz hjælp mig her er mit script:
<?
require("funktioner.php3");
CheckSession($sesid);
$brugerinfo = HentBrugerOplysninger($id);
?>

<head>
<meta http-equiv="pragma" content="no-cache">
<link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css">
</head>
<script language="JavaScript">
    function skrivclear() {
        document.skrivfelt.text.value = document.skrivfelt.msg.value;
        document.skrivfelt.msg.value='';
        document.skrivfelt.msg.focus();
    }
</script>
<body bgcolor="#93BEE2" leftmargin="2" topmargin="2" marginwidth="2" marginheight="2">
<form method="post" action="top.php3<?print "?id=".$id."&sesid=".$sesid."";?>&action=skriv" target="top"  name="skrivfelt" onSubmit="return skrivclear();" style="margin-top: 0px; margin-bottom: 0px">
<table width="99%" border="0" cellspacing="2" cellpadding="2">
  <tr>
      <td><span class="skrift">Skriv Til
        <? alle($id); ?>
        - Velkommen til chatten: <font color="#990000">
        <?print "$brugerinfo[nick]";?>
        </font> | Online : ( <font color="#990000"> <? print antal_brugere();?> </font> ) | Rum: <font color="#990000">Alle</font> | Status : <font color="#990000">
        <?print StatusNavn($brugerinfo[status]);?>
        </font></span></td>
  </tr>
  <tr>
    <td><span class="skrift">Besked:</span>
      <input type="hidden" name="text" value="">
      <input type="text" name="msg" size="50" style="border-style:groove;" maxlength="100">
      <input type="submit" value="Send" name="submit" class="knap">
      <input type="submit" value="Log Af" onClick="parent.location.href='login.php3?action=logaf&<?print "id=".$id."&sesid=".$sesid."";?>';" class="knap" name="submit">

</td>
  </tr>
</table>
</form>
<table border="0" cellspacing="2" cellpadding="0">
  <tr>
    <td>
      <input type="submit" value="Opdatere" onClick="parent.bund.location='bund.php3?<?print "id=".$id."&sesid=".$sesid."";?>';" class="knap">
    </td>
    <form method="post" action="brugerliste.php3<?print "?id=".$id."&sesid=".$sesid."";?>" target="top">
      <td>
        <input type="submit" value="Brugerliste" class="knap">
    </td>
    </form>
    <? if ($brugerinfo[status] >= 3){?>
    <form method="post" action="top.php3<?print "?id=".$id."&sesid=".$sesid."";?>&action=admin" target="top">
      <td><span class="skrift">
        <? alle_kick($id); ?>
        </span>
        <input type="submit" name="kick" value="Kick" class="knap">
        <input type="submit" name="ban" value="Ban" class="knap">

    </td>
    </form>
    <? } ?>
  </tr>
</table>
</html>
Avatar billede bongobride Nybegynder
21. september 2002 - 19:51 #1
Skal indsættes et sted, og rettes til:

$tekst = ereg_replace("lol","loughing out loud",$tekst);
Avatar billede vela Nybegynder
21. september 2002 - 20:02 #2
hvor? hvor skal $tekst = ereg_replace("lol","loughing out loud",$tekst); indsættes efter???
Avatar billede eazye Nybegynder
21. september 2002 - 20:10 #3
lige før den gemmer skrevne data!
Avatar billede vela Nybegynder
21. september 2002 - 20:18 #4
og hvor er det kan i ikke kopire koden og sætte det ind for mig plz!!
Avatar billede vela Nybegynder
21. september 2002 - 20:21 #5
kom nu hjælp mig!
Avatar billede eazye Nybegynder
21. september 2002 - 20:22 #6
jeg må desværre "tilstå" at jeg ikke kan overskue din kode.. men hvis man eks skal skive til en txt fil, via php, så har du eks et input felt der hedder tekst og når du så skal skrive det til txt filen, skal du skrive $tekst = ereg_replace("lol","loughing out loud",$tekst);
og så skrive til filen!

-EazyE
Avatar billede vela Nybegynder
21. september 2002 - 20:26 #7
det er ikke til en txt fil!
Avatar billede eazye Nybegynder
21. september 2002 - 20:27 #8
men du skal sætte det ind, lige inden det skriver til databasen!
Avatar billede vela Nybegynder
21. september 2002 - 20:35 #9
ja og hvor gør den det?
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2002 - 20:47 #10
vela>> det burde du vel vide ???
Avatar billede bongobride Nybegynder
22. september 2002 - 10:26 #11
Prøv dig frem, det er det jeg lige kan anbefale her, for jeg kan heller ikke liii' gennemskue det rod der :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. september 2002 - 02:19 #12
"Hej Lola!"  ->  "Hej loughing our louda!"
"Jeg er fra lolland"  ->  "Jeg er fra loughing our loudland"

er du sikker på du ønsker den funktion?

mvh JakobA
Avatar billede tupsy Nybegynder
24. september 2002 - 02:45 #13
Er det til MySql???
Hvis ja, har du så ikke glemt at paste den del af koden der skriver i din DB???

Men som Jakoba siger.. er du helt sikker på du ønsker det????

Tupsy!!