Avatar billede madzz Nybegynder
23. september 2002 - 21:35 Der er 20 kommentarer

Køb af notebok

Jeg ved godt at dette spørgsmål er blevet spurgt 1000 gange, men ingen af disse spørgsmål går rigtigt ind under hvad jeg søger! (ret mig hvis jeg alligevel ikke har ret :))

Det jeg søger er en lækker, flad (max. 3cm), brugbar bærbar.

Udover størrelsen skal den have en skærm med opløsningen 1024x768... skærmstørrelsen er ellers lige gyldig. ;)

Jeg kræver stort set intet af harwaren andet end 256mb ram... den skal nemlig kun bruges til notater og skrivning i forbindelse med skole.

Prisen skal helst være under 13.000kr, men lidt mere er også okay. :)

Og lige til sidst vil jeg sige, at den skal se fed ud! Man er vel lidt forfængelig?? :)

Uh, ja forresten, så har jeg set på Asus L1400-Combo. Den opfylder sådan set mine behov, men jeg ville lige høre om der var nogle bedre foreslag! Kommentarer til L1400-Combo er også velkomne!

På forhånd tak!
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
23. september 2002 - 21:42 #1
Avatar billede madzz Nybegynder
23. september 2002 - 21:44 #2
Det skal lige siges, at Skodpaq (compaq - måske var nogen i tvivl??)ikke er en mulighed. Jeg har nemlig haft en... efter et år sagde compaq, at det økonomisk ikke kunne svare sig for dem, at blive ved med at reperere den, så de gav mig en stationær i stedet for....
Avatar billede agony2 Nybegynder
23. september 2002 - 21:44 #3
ASUS M2400 er også en lækker flad serie
Avatar billede madzz Nybegynder
23. september 2002 - 21:53 #4
fiskesuppe<< den der Toshiba har jeg faktisk kigget på, indtil jeg opdagede at den var 4,5sm tyk... så det bliver nok ikke den...  :)

agony<<igen har jeg også set på den! Men den mangler lige en S-vhs... sorry, jeg glemte at skrive det på. Grunden til, at jeg også meget gerne vil have s-vhs, er fordi, jeg også vil bruge den som en dvd afspille til mit fjernsyn. :)

Tak
Avatar billede madzz Nybegynder
23. september 2002 - 21:55 #5
4,5sm = 4,5 cm... LOL
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
23. september 2002 - 21:59 #6
www.dell.dk << behøver jeg sige mere?! :D Købte en lækker Inspiron 4000 sidste år, med følgende:

900 mhz P3
256 mb. ram
20 GB. harddisk
10/100 mbit netkort
56K modem
14,1" TFT skærm
Tv-out
24x CD-rom drev

Gav omkring 13.000 kr. for den - det er jo snart et år siden nu, men er ret sikker på at de stadig har gode tilbud på nogle maskiner :))
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. september 2002 - 22:04 #7
Jeg er meget glad for min HP Omnibook (den er dog ikke så ny som denne her):

http://www.hp.com/notebooks/us/eng/products/omnibook_510/omnibook_510_summary.htm - 2.5 cm tyk =oD
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. september 2002 - 22:16 #8
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. september 2002 - 22:19 #9
Avatar billede madzz Nybegynder
24. september 2002 - 06:37 #10
migigenigenigenigen<<<d3ell er bare lidt for ufixe og for dyre til mig. Hvis du vil have en fix så er det x200 eller 200x (?), den starter bare ved 18.000kr

pelkjaer<< koster desværre bare minimum 20.000kr... øv !

james t dk<< dellen fra 16.000kr, står der på deres hjemmeside... :)Og ibm'en starter ved 19.000kr...

Hvis bare man var milliardær!! :) LOL

Jeg håber ikke jeg lyder sur, jeg har bare ikke lige tid nu til at sidde og skrive alle mulige forklarende ting!! :) Så læs tingene lidt gladt... eller noget! :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. september 2002 - 06:48 #11
Madzz>> for ingen penge får man ikke en tynd bærbar! ;-)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
24. september 2002 - 07:05 #12
Der var da engang - kan jeg huske - at man kunne få en bærbar, nogle af de helt nye, til ca. 10.000,- - men priserne på hardwaren er nok steget 'lidt' siden :((
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
24. september 2002 - 07:06 #13
lige et spørgsmål.. hvorfor skal den være så tynd???
Avatar billede kraka Nybegynder
24. september 2002 - 14:00 #14
Tykke er da grimme ;-D
Avatar billede madzz Nybegynder
24. september 2002 - 15:37 #15
Ja også det, men det er også fordi... det er faktisk lidt svært at forklare, men det har noget med mit skrivebord at gøre...så lad os bare bruge min matematiklærers metode "sådan er det bare"... LOL

james t dk<< man kan da få Asus L1400 Combo, det her spørgsmål var mere, for at sikre mig, at jeg ikke om en uge skulle til at græde, fordi jeg så en som var federe... Hvis du forstår?? :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. september 2002 - 19:11 #16
OK, det er jo en personlig vudering. Min er at IBM'en er federe.
Avatar billede madzz Nybegynder
24. september 2002 - 19:37 #17
Ja den er sikkert federe, men hvis landet lige ligger sådan, at man ikke lige har de 19.000 til en computer som kun skal bruges til notat-tagning. Og desuden hellere vil bruge dem på andre ting... såååå...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. september 2002 - 21:02 #18
Jeg syntes at 13000kr. er mange penge for en notat maskine, hvis den ikke skal bruges til andet!!!

Denne IBM er desværre taget af markedet igen, men det var ellers den ultimative notat maskine: http://www.pencomputing.com/frames/ibm_transnote.html
Avatar billede kraka Nybegynder
26. september 2002 - 21:34 #19
>> james  Ja IBM er de fedeste og tyndeste.
Avatar billede madzz Nybegynder
17. januar 2003 - 14:49 #20
Nåh, men det endte med en Asus L1400...

Mads