Avatar billede malanko Nybegynder
25. september 2002 - 15:50 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Baby der hiver grafikkort ud mens PC er tændt

Hej!
Jeg har et barn på 9 mdr, der har været inde og hive grafikkortet ud af min PC mens computeren kørte.(jeg havde lige taget coveret pga. rep.)
Det skal lige siges at dette skete mens jeg var på arbejde da jeg kom hjem så jeg et grafikkort der lå ved siden af computeren.  I min forskrækelse kom jeg til at påmontere grafikkortet mens PC'en stadigvæk var tændt, og skærmen forblev sort.  Da jeg slukkede og tændte for maskinen kom der bare en del bip lyde, derefter pause og en del bip lyde igen  og sort skærm.  Mit spørgsmål er så om det er grafikkortet, motherborded, ramene eller noget andet der er defekt.

håber nogen kan hjlpe mig
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. september 2002 - 15:53 #1
dækker din forsikring ikke sådan noget? Sig hele compen er brændt af, og du får en ny ;)
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
25. september 2002 - 15:54 #2
du skal nok ikke fortælle sandheden.... så får du fingeren af sælgeren... ærlighed varer lænst.. <-- NOT
Avatar billede initializing Nybegynder
25. september 2002 - 15:54 #3
Havde du ikke skruet G-kortet fast eller noget? :)
Avatar billede malanko Nybegynder
25. september 2002 - 15:54 #4
Jo da, det har jeg overvejet, men der er en selvriseko, så det kan ik betale sig hvis det f.eks. kun er grafikkortet.
Avatar billede malanko Nybegynder
25. september 2002 - 15:56 #5
Nej kortet var ik skruet fast, da køleren til grafikkortet larmede og jeg skulle fjerne støv fra den.
Avatar billede malanko Nybegynder
25. september 2002 - 15:58 #6
Jeg vil lige sige at hvis i har små børn eller overvejer at få såddan noget, så husk lige at stille computeren et sikkert sted (hvis da der findes et sikkert sted)  Det er anden gang hun ødelægger noget, og har slukket for den mens jeg DL utal af gange.
Avatar billede amd Nybegynder
25. september 2002 - 15:59 #7
Tjek at du har presset kortet HELT ned i soklen.
Man kan nemlig tit tro, at et sidder fint og det ser det somæn oxo ud til, men aligevel sker det at det ikke gør, og så gør den det som du beskriver.
Avatar billede dmdisco Nybegynder
25. september 2002 - 16:00 #8
det er højst tænkeligt kun grafik kortet, prøv at låne et kort af en ven for at se om der noget i vejen med resten (husk at slukke for strømmen når du montere det nye kort ;)
Avatar billede marz* Nybegynder
25. september 2002 - 16:03 #9
det var da heldigt at babyen ikke brændte af osse...

det her er en af de mest uansvarlige indlæg jeg nogensinde har læst... og jeg håber du tager ved lære...
jueg håber oprigtigt at dit grafikkort er brændt af og du ikke har råd til et nyt...

marz
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
25. september 2002 - 16:14 #10
marz >> hehe, du lyder som min mor
Avatar billede malanko Nybegynder
25. september 2002 - 16:16 #11
Er der ik højst 24 volt?  transformeren er lukket ind i en metal boks, så det der er tilgængeligt er vist kun 24 volt
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. september 2002 - 16:32 #12
Og en flok roterende blæsere, og risikoen for at kortslutte noget med fingrene. Det kan altså gøre ondt begge dele - også på små barnefingre.
Jeg synes også det lyder lidt vanvittigt at efterlade sådan en åben.

Men okay - ja, jeg tror det smarteste er at undersøge med et andet grafikkort.

Ellers kan du tælle antallet af bips - de kan fortælle lidt om, hvad BIOS POST´en ikke har det godt med. Det at den kommer med bip, tyder dog på at det ikke er motherboardet.

Hvilken type bios har du? og hvor mange bip kommer der?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. september 2002 - 16:33 #13
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. september 2002 - 16:36 #14
Og er er en lang række andre:

http://www.computerhope.com/beep.htm#06
Avatar billede malanko Nybegynder
25. september 2002 - 16:45 #15
tak for svarene! jeg vender tilbage så snart jeg hr prøvet jeres råd
Avatar billede torben.s Nybegynder
25. september 2002 - 19:17 #16
marz der kun 12 volt på et mobo
Avatar billede malanko Nybegynder
26. september 2002 - 08:19 #17
Hej igen!
Det er følgende lyde som comp. kommer med:
2 meget hurtige bip,
ca. 1 sek pause
8 korte bip

Jeg har kigget i begge links du har pastet, men jeg kunne ikke tyde noget med de 2 hurtige bip.  Det skal siges at BIOS er American megatrend
Avatar billede torben.s Nybegynder
26. september 2002 - 08:41 #18
her jeg har fundet det til dig.http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm
2 short Memory parity error
8 short Display memory read/write error
uha det lyder ikke godt :/
mvh torben
Avatar billede dmdisco Nybegynder
26. september 2002 - 09:09 #19
de siger jo bare at det er grafik kortet, for de 2 korte kunne jo også være hardware test fejl.
<snip>
2 short, POST Failure, One of the hardware testa have failed
8 short, Display memory read/write error, The system video adapter is missing or defective
</snip>
Avatar billede torben.s Nybegynder
26. september 2002 - 09:22 #20
du har nok ret dmdisco. han må prøve med et andet grafikkort...
Avatar billede dreadlock Nybegynder
01. oktober 2002 - 21:45 #21
Prøv dog med en 230V ledning næste gang