Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
25. september 2002 - 16:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Formatering af Dell Inspiron 4000

Jeg har en bærbar Dell Inspiron 4000, med Windows 2000 Professional. Nu er den sådan, at jeg skal have formateret den og lagt en ny Windows XP ind på den, meeeen... hvordan i alverden formatere man en bærbar computer?! Kan hverken komme ind i BIOS eller start-up menuer :/

Har prøvet at få fat i Dell support, men efter at have ventet i 35 min. gad jeg ikke det mere!

Nogle af jer der ved hvordan man fixer det her?!

På forhånd 1000 tak! :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. september 2002 - 16:55 #1
på samme måde som med en alm pc

1) gå i BIOS (tryk ALT+P indtil boot kommer frem), vælg CD'rom
2) sæt en boot disk i A, den står til at boote til A som default

Jeg har selv en Inspiron 8100 :)
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
25. september 2002 - 17:10 #2
Okay... hvor langt skal maskinen nå at starte op, så kan man trykke ALT + P ?

Når jeg starter den op, kommer der sådan et blåt billede med et Dell logo og så kan man trykke F2 for at komme ind i nogle settings.. derinde er der ikke andet end ur og clockfrekvens... :/
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. september 2002 - 17:21 #3
du trykker F2 så kommer du i BIOS, så kan du se nede i bunden af skræmen, at der står ALT+P = Next Page
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
25. september 2002 - 17:24 #4
Ja, det er rigtigt... der stod noget med Next Page (tror det var page down knappen)... hæhæ.. fedt nok..

Opretter du lige et svar, inden jeg "smadre" min computer? Hæhæ :D

Kan jeg evt. fange dig på ICQ, hvis noget mod forventning skulle gå galt? Jeg har på fornemmelsen at du har prøvet at rodde lidt med din Dell =)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. september 2002 - 17:30 #5
Svar ;o)

Hvis du får Porbz, så har du jo eksperten til at hjælpe ;o)
Men det er samme fremgangs måde som på en alm PC
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. september 2002 - 17:30 #6
Maskinen booter automatisk på CD-rommen. Så du skal bare have formateret inden.

Svar skal flade her på eksperten for at der kan uddeles points.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. september 2002 - 17:36 #7
hmm.. det er 2. gang jeg ser det idag..

at 2 rammer det samme tids punkt ;o)
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
25. september 2002 - 17:37 #8
james_t_dk>>> I know.. men nu får han også points fordi at han har hjulpet mig, MEN, det var mere hvis jeg under installations processen skulle have spørgsmål, at jeg måske lige kunne smide ham en mail forbi eller give et kald..

Lige som hvis jeg har spørgsmål vedr. min IBM DeskStar, så er det da også mest oplagt at gå ind og spørge naboen, da de begge to er teknikere hos IBM =) Det samme her.. det er spm foregår på Eksperten.dk - det andet kunne foregår unden for eksperten.dk, hvor det i givet fald jo så ikke kommer jer ved =)
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
25. september 2002 - 17:38 #9
formatere maskinen nu... kommer ikke herind før den kører igen :o) hæhæ
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. september 2002 - 17:39 #10
Takker For Pointz! ;o)