Avatar billede krohn Praktikant
25. september 2002 - 17:02 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Samme pop3 mail på flere pcèr

Hvad er det nemmeste, hvis man skal kunne sidde ved flere forskellige computere og læse / skrive mail fra den samme mail adresse.
Al mail skal kommer til begge pcèr og der skal kunne skrives mail kunder, med samme afsender adresse.
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
25. september 2002 - 17:13 #1
Du går vel bare ind i "konti" i dit Outlook Express og opretter POP3 mailen på begge maskiner?! Jeg bruger samme system, har både en stationær og en bærbar og de har begge to adgang til samme POP3 mail-adresser...

Virker perfekt :)
Avatar billede krohn Praktikant
25. september 2002 - 17:16 #2
Ja men så kommer maiol ikke frem på begge pcèr, og hvis man gemmer en kopi på serveren, er det ikke altid den får slættet efter opsatte regler
Avatar billede krohn Praktikant
25. september 2002 - 17:18 #3
maiol >>> mailen
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
25. september 2002 - 17:23 #4
Hmmm.. hvis mailen skal komme på BEGGE PC´ere?! Så skal du ind og pille lidt ved din mail-server... har du adgang til den??
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. september 2002 - 18:28 #5
Det kan kun lade sig gøre hvis du husker at afkrydse "efterlad kopi på serveren" "leve cpoy on server" checkfeltet i din opsætning. og så husker at fjerne de gamle mails manuelt. Jeg tror det bliver noget rod
Avatar billede krohn Praktikant
26. september 2002 - 10:13 #6
Ja det bliver noget rod, da dem der skal bruge det i det daglige, helst kun skal have `en knap at trykke på (læs det skal være nemt)
Vil helst ikke sætte en exchange op, da jeg mener det er lidt i overkanten for en pop3
Avatar billede 1003 Nybegynder
26. september 2002 - 10:31 #7
den ene maskine skal sættes til at gemme en kopi på serveren og den anden skal sættes op almindeligt og sætter maskinen, der IKKE tømmer serveren til at hente post eks. hvert minut, og den maskine, der skal tømme serveren til at hente hvert 3 minut, så vil du kunne klare dette. det er sådan jeg har lavet det hos mig, og det fungerer fint.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:03 #8
Du kan også bare have begge klienter til at stå til at gemme en kopi på serveren. De henter stadigvæk kun mails en gang hver.
Avatar billede 1003 Nybegynder
06. november 2002 - 13:41 #9
> tlaursen så vil mailserveren blive fyldt på kort tid mindst een af klienterne skal tømme serveren !!!