Avatar billede kastum Nybegynder
25. september 2002 - 21:31 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Min spand fryser????

Hej Experter.
Jeg har et mega problem med at min comp fryser meget tit. den gør det meget i Cs og faktisk også mange andre spil. Jeg er ikke den vilde nørd så jeg ved ikke hvad der er ivejen...

/Kastum
Avatar billede carstengp Nybegynder
25. september 2002 - 21:33 #1
Måske på tide, at du får opdateret driverne til lydkort, skærmkort mm.
Måske en opgradering af styresystemet?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
25. september 2002 - 21:34 #2
Måske har du en deffekt ramklods ??
Har du checket temperaturen på din cpu ??

//akj

Ps: det hjælper ikke at lægge et tæppe over den når den fryser ;o)
Avatar billede kastum Nybegynder
25. september 2002 - 21:37 #3
Kan jeg tjekke temp. på cpu fra bios????
Jeg har Xp og den gør det med alle de styresystemer jeg har haft....
Avatar billede amd Nybegynder
25. september 2002 - 21:44 #4
Ja.. du tjekker i BIOS, hvor varm den er, men du kan oxo hente programmer, som kan se det.
Avatar billede kastum Nybegynder
25. september 2002 - 21:45 #5
Oki jeg tjekker lige hvad den står på nu så skriver jeg lige
Avatar billede kastum Nybegynder
25. september 2002 - 21:50 #6
Ok det ser sq mærkeligt ud inde i bios står der at den er 0 grader???
WTF sker der lige?
Avatar billede kastum Nybegynder
25. september 2002 - 21:52 #7
Hvor kan jeg hente det program henne????
Avatar billede amd Nybegynder
25. september 2002 - 22:04 #8
Avatar billede dk_akj Nybegynder
25. september 2002 - 22:04 #9
0 grader , så tror jeg pokker den fryser ;o)
//akj
Avatar billede amd Nybegynder
25. september 2002 - 22:06 #10
hæhæ
Avatar billede malanko Nybegynder
26. september 2002 - 10:40 #11
Hej!
Det samme problem slogs jeg meget med og gøre det stadigvæk..
Jeg har prøvet meget for at løse problemet.  Jeg har prøvet med alle styresystemmer, jeg har formateret harddisken mange gange og defragmanteret mindst lige så mange gange.  Jeg har smidt mit gamle ram og erstatet det med noget nyt, det hjalp ikke.  Jeg har tjekket temp.  og det var heller ikke det.  Jeg har nedklokket CPU'en det hjalp lidt på det.  Jeg har prøvet med en ny harddisk, det hjalp meget på det, men efterhånden som det blev mere og mere fyldt op opstod problemet igen.  Jeg har efterfølgende defragmnateret harddisken uden at det hjalp.  Siden hen har jeg formateret harddisken mange gange uden at det har hjulpet.  Jeg fik dog mistanke til mit grafikkort, for ligeså snart problemet begyndte at opstå igen efter jeg havde fået en ny harddisk, begyndte køleren til grafikkortet at sige mærkelige lyde, men så gik mit barn hen og rev det ud mens computeren stadigvæk kørte og nu er det ødelagt.  Så det bliver spændende at se om problemet løser sig når jeg har fået et nyt grafikkort.
Konklusionen er at det sagtens kan være flere ting der er årsagen, for mit vedkommene mener jeg at det både var harddisken og grafikkortet
Avatar billede kastum Nybegynder
26. september 2002 - 11:03 #12
Nu skriver du Grafikkortet. Det var helt galt på et tidspunkt, så skiftede jeg grafikkort og det hjalp sq jeg kørte uden problemer i en måned, men nu er det sq galt igen. Jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre. Kan det være Bundkort der er defekt. Jeg har nemlig besluttet mig for at købe et nyt da det jeg har nu er et med Slot A. Det skoder for vildt da der ikke laves cpu'er til det mere.

/Kastum
Avatar billede malanko Nybegynder
26. september 2002 - 11:54 #13
HAr du prøvet at defragmantere din harddisk?  Eller endnu bedre formatere den?  Det kan nemlig også skyldes at nogle af dine half life filer el. andre er fragmanteret, det kan til tider være årsagen. prøv det først.