Avatar billede ekspertmaage Nybegynder
26. september 2002 - 19:32 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

tysk

hej alle eksperter kan i oversætte dette skykke tysk for mig. jeg ud lover 60 point til hamder kan. god fornøgelse...

og på forhånd takker

ich ging wie fast jeden tagmit meiner mutter durch die stadt, Und wie es zu jener zeit üblich war, musste man von einem geschäft ins andere, um etwas ordentliches zu bekommen. Es ear trostlos , immer wieder dasselbe zu erleben.
Dann kam der 9. november 1989. schnell verbreitete sich die nachricht, dass die grenze offen sei. Wir waren alle überrascht. alle fragten sich, ob die meldung stimmt. viele  leute bestiegen ihr farzeug oder die vollgestopften züge und fuhren gegen westen, um das wunder mitzuerleben. auch wir nutzen diese gelegenheit und begaben uns nach westberlin. toll war es, über die grenze zu gehen, ohne angst zu haben.alle und auch wir waren beeindruckt von dem grossen angebot. jeder sagte zu sich: dass man das noch erleben kann ! Zu hause wurde viel über das jetzt mögliche erzählt und zukunftpläne geschmiedet. auf allen sendern wurden die nachrichten verfolgt, um ja nichts zu verpassen.
viele sprachen offener und sagten ihre meinung zu angelegenheiten, die sie vorher  berückten. wie wurde man bespizelt? warum hat man uns so belogen ? Wieso durfte man nicht über die grenze? im fruhjahr warteten wir alle auf den moment des geldumtausches..
Avatar billede xpx Nybegynder
26. september 2002 - 19:38 #1
øhhh.... 60 point? du har udgiver 200.. :]

XpX
Avatar billede sluppi Nybegynder
26. september 2002 - 19:41 #2
jeg har et godt forslag....
gyldendals har lavet sådan nogle røde bøger...hvad er det nu de hedder; nå jo
tysk-dansk f.eks.
Avatar billede xpx Nybegynder
26. september 2002 - 19:43 #3
Jo.. yahoo har også en oversætter et eller endet sted på siden.. Der kunne du jo smide det ind, og så oversætter den det :]

XpX
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
26. september 2002 - 19:43 #4
sluppi -> De hedder 'ordbøger' :D
Avatar billede ekspertmaage Nybegynder
26. september 2002 - 20:01 #5
alt det pis der er for soks det er sådan nogle der ikke har andet at lave ind at føre alt muligt pis af !!!!!!
Avatar billede ekspertmaage Nybegynder
26. september 2002 - 20:10 #6
hvor på yahoo kan jeg finde dem ?? oversætterne kan du give et link xpx
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
26. september 2002 - 20:11 #7
Eksperten.dk er et IT-Forum -> ikke et sted for lektiehjælp til småbørn...
Avatar billede xpx Nybegynder
26. september 2002 - 20:17 #8
Jeg skal nok komme med et link.. Hvornår skal du være færdig med det? (til i morgen?)

XpX
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
26. september 2002 - 20:22 #9
it og lektier høre da sammen til en hvis grad.....! hvis du fx skal programer lidt....skal du da bruge lidt matematik...ik`?

på en eller anden måde gør det! eller?
Avatar billede ekspertmaage Nybegynder
26. september 2002 - 20:24 #10
jah
Avatar billede ekspertmaage Nybegynder
26. september 2002 - 20:25 #11
hvis du vil komme med et link så ville det bare være super XpX
Avatar billede xpx Nybegynder
26. september 2002 - 20:32 #12
Skal det være på dansk?

Eller må det gerne være på engelsk?

XpX
Avatar billede xpx Nybegynder
26. september 2002 - 20:32 #13
Avatar billede ekspertmaage Nybegynder
26. september 2002 - 20:33 #14
dansk
Avatar billede xpx Nybegynder
26. september 2002 - 20:33 #15
Avatar billede xpx Nybegynder
26. september 2002 - 20:35 #16
I went like nearly everyone to my mother day along through the city, and like it at that time, had one was usual from a business in the other one, in order to get somewhat tidy. It ear hopelessly to experience the same again and again. Then 9 November 1989. came fast spread the message that bordered was open. We were all surprise all asked ourselves whether the message tunes many people mounted their far things or the full-plugged courses and drove against the west to go in order to see the miracle also we uses this opportunity and went to west Berlin were mad it, over bordered without fear too have-having all and also we were impressed of the large offer of everyone said to itself: that one can still experience! At home much was told about the now possible and future plans forged on all transmitters realigns pursued, in order to miss nothing. many spoke openly and said their opinion to affairs, which beru-hit a corner before them as became one bespizelt? why did one deceive us in such a way? Why was one allowed not over borders? in fruhjahr we waited all for the moment of the exchange of money.

I et noget gebrokkent engelsk...
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
26. september 2002 - 20:39 #17
et forslah på dansk JEG blev hvor næsten hver tagmit i mig moder af den by , og hvor sig hen til at gang almindelig var muslin sig i en firma i den anden , omkring et eller andet pudsning hen til blive. sig øre trist , atter og atter den samme hen til erfaring. så er der ikke mere kom den 9. November 1989. rask expatiated den stk i nyheder , den samme den afgrænsning lukke op sei. vi var al overrasket. al anmodede sig , selv om den kundgørelse stemme. mange folk dyr jeres farzeug eller den jampacked platoons og lede omkring vest , omkring den spekulerer på mitzuerleben. ligeledes vi nytte indeværende chance og begyndte os efter westberlin. afsindig var sig , slut den afgrænsning hen til gå i stykker , uden skræk hen til habenalle ligeledes nemlig vi var gøre indtryk på i den stor pristilbud. al mulig godkendt sig : den samme sig den skønt erfaring tin! herhjemme bliver mange slut den nu eventuel fortalt og zukunftpläne bemale. oven på al station bliver den nyheder angribe , omkring ja nothingness hen til føle savnet af. mange sprogene anlagde og sagde sig skøn hen til sager , den hun forud berückten. hvor bliver sig bespizelt? hvor kan det være at har sig os altså lønne? hvor kan det være at var tilladt hen til sig højst den afgrænsning? i den fruhjahr ventede vi alle oven på den øjeblik i den geldumtausches.
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
26. september 2002 - 20:40 #18
det var et svar... de sidste ord kan du vel selv oversætte!?!?
Avatar billede xpx Nybegynder
26. september 2002 - 20:42 #19
Stefan> Hvor oversatte du det hene? I hovedet eller på nettet?

XpX
Avatar billede jespernaur Nybegynder
26. september 2002 - 20:44 #20
Som næsten hver dag gik jeg tur gennem byen med min mor, og som normalt på den tid måtte man gå fra den ene forretning til den anden for at få noget ordentligt. Det var trøstesløst altid at opleve det samme.
Så indtraf den 9. november 1989. Der bredte sig hurtigt den nyhed at grænsen var åbnet. Vi var alle overraskede. Alle spurgte sig, om det kunne være rigtigt. Mange mennesker tog deres bil eller de propfyldte toge og kørte mod vest for at være med til at opleve vidunderet. Vi udnyttede også selv chancen og tog til Vestberlin. Det var fantastisk at passere grænsen uden at være bange. Det store udvalg gjorde stort indtryk på alle, herunder os. Alle sagde til sig selv: At man dog får lov at opleve dette! Hjemme blev der talt meget om det, der nu var muligt, og fremtidsplaner lagt. Nyhederne blev fulgt fra alle sendere for ikke at gå glip af noget.
Flere talte mere åbenhjertigt og udtalte sig om emner, de tidligere havde undgået. Hvordan blev man udspioneret? Hvorfor holdt man os bag lyset? Hvorfor kunne eman ikke passere grænsen? Om foråret ventede alle på øjeblikket for pengeombytningen...
Avatar billede ekspertmaage Nybegynder
26. september 2002 - 20:44 #21
røv over sættelse den er u læslig
Avatar billede ekspertmaage Nybegynder
26. september 2002 - 20:45 #22
alle sammen er gode oki hvordan skal jeg gøre jo vent
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
26. september 2002 - 20:46 #23
xpx - på nettet... intertran
Avatar billede ekspertmaage Nybegynder
26. september 2002 - 20:52 #24
hvem over sætter hurtigst dette:  Hiermit wurdeaus dem Ost-geld die vielversprechende D-Mark. die frage ging herum: kann man sich nun alles kaufen? denn nach der am 3 oktober 1990 vollzogenen einheit wurden eine menge leute arbeitlos.
wenige tage nach diesem Ereignis unternahmen wir eine reise. Wir waren in Österreich und in der Schweit. Ausserdem in westdeutsland ind in liechtenstein. mir hat es dort sehr gefallen.
Avatar billede jespernaur Nybegynder
26. september 2002 - 21:10 #25
Dermed blev Øst-pengene til mere lovende D-Mark. Spørgsmålet var nu: Kan man nu købe alt? For efter sammenslutningen den 3. oktober 1990, blev mange arbejdsløse.
Få dage efter denne begivenhed tog vi på en rejse. Vi tog til Østrig og Schweiz. Desuden var vi i Vesttyskland og Liechtenstein. Det syntes jeg rigtig godt om.
Avatar billede ekspertmaage Nybegynder
27. september 2002 - 23:10 #26
Jeg Som næsten hver dag gik jeg tur gennem byen med min mor, og som normalt på den tid måtte man gå fra den ene forretning til den anden for at få noget ordentligt. Det var trøstesløst altid at opleve det samme.
Så indtraf den 9. november 1989. Der bredte sig hurtigt den nyhed at grænsen var åbnet. Vi var alle overraskede. Alle spurgte sig, om det kunne være rigtigt. Mange mennesker tog deres bil eller de propfyldte toge og kørte mod vest for at være med til at opleve vidunderet. Vi udnyttede også selv chancen og tog til Vestberlin. Det var fantastisk at passere grænsen uden at være bange. Det store udvalg gjorde stort indtryk på alle, herunder os. Alle sagde til sig selv: At man dog får lov at opleve dette! Hjemme blev der talt meget om det, der nu var muligt, og fremtidsplaner lagt. Nyhederne blev fulgt fra alle sendere for ikke at gå glip af noget.
Flere talte mere åbenhjertigt og udtalte sig om emner, de tidligere havde undgået. Hvordan blev man udspioneret? Hvorfor holdt man os bag lyset? Hvorfor kunne eman ikke passere grænsen? Om foråret ventede alle på øjeblikket for pengeombytningen.Dermed blev Øst-pengene til mere lovende D-Mark. Spørgsmålet var nu: Kan man nu købe alt? For efter sammenslutningen den 3. oktober 1990, blev mange arbejdsløse.
Få dage efter denne begivenhed tog vi på en rejse. Vi tog til Østrig og Schweiz. Desuden var vi i Vesttyskland og Liechtenstein. Det syntes jeg rigtig godt om.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. september 2002 - 00:43 #27
ekspertmaage, du fik korrekt svar af jespernaur. Derfor skal han have de 200 point.

Opret et nyt spørgsmål til 200 point, som jespernaur kan svare på.

NanoQ/coadmin
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. september 2002 - 02:10 #28
Har jeg ikke en reaktion inden mandag morgen, deaktiveres din brugerprofil.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. september 2002 - 07:33 #29
Bruger deaktiveret.