Avatar billede tomb3 Nybegynder
16. juli 1999 - 23:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til link_database (mini Yahoo)

Jeg har efterhånden så mange links, at jeg ikke kan gennemskue alle de "txt-filer" som alle mine links ligger i :o)Derfor vil jeg godt lave en slags mini Yahoo. Altså en database og søgemaskine. Håber der er en der vil hjælpe mig igang, så jeg senere selv kan oprette nye emner og tilføje nye links :o)

Er opgaven for stor til de 300 Point ?
Skriv lige til mig:

Paul@cyberjunkie.dk
ICQ: 16105999

Tak... mvh
Paul Sørensen
Avatar billede tomb3 Nybegynder
19. juli 1999 - 20:33 #1
graae> Klap i "dumhead" !!!
Avatar billede vildmule Nybegynder
19. juli 1999 - 21:22 #2
Hvad kan yahoo, som gossamer-treads links ikke kan ?

Den kan det du spurgte om og man faktisk få en template, så den også ligner Yahoo !!
Avatar billede graae Nybegynder
19. juli 1999 - 23:13 #3
tomb3>>
...Det er sq ikke mig som er dum her!!!
Avatar billede vildmule Nybegynder
18. juli 1999 - 12:33 #4
http://www.gossamer-threads.com/

links (det er gratis)

hvis du har cgi adgang så er det en god løsning.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
18. juli 1999 - 22:55 #5
graae> Ingen interesse !
Avatar billede tomb3 Nybegynder
18. juli 1999 - 22:58 #6
vildmule> Kan ikke brugres :(
Jeg vil have en søgemaskine som Yahoo :)
Avatar billede graae Nybegynder
19. juli 1999 - 11:27 #7
...Jeg kan ikke huske hvor på eksperten jeg så det, men der var en genial mand som satte nogle på plads fordi de udnyttede eksperten til at få ting gratis, som under normale omstændigheder havde kostet flere hundrede kroner...
...Jeg vil sq give ham ret!!!
Avatar billede graae Nybegynder
17. juli 1999 - 11:22 #8
...Jeg kan godt skaffe en, men der skal cash på bordet!!!

/Graae
Avatar billede zenzoria Nybegynder
26. juli 1999 - 16:36 #9
Det er lidt besværligt og lave i PERL men jeg tror at det er 10 gange nemmere i ASP
Avatar billede tomb3 Nybegynder
26. juli 1999 - 17:00 #10
zenzoria> Måske.. men det skal være Perl! Da den server jeg skal have siden på er en UNIX server!
Avatar billede zenzoria Nybegynder
26. juli 1999 - 17:26 #11
nåå oki
Avatar billede test43 Nybegynder
02. august 1999 - 22:55 #12
tomb3, det er ikke så svært at skaffe en søgemaskine til UNIX(Perl), problemet er bare at du vil have en søgedatabase der er ligeså stor som yahoo's, hvilket ikke er muligt medmindre du har en masser penge eller er skidegod til at implementere SQL ind i dine systemer. Mit forslag til dig er at du forsøger at finde en maskine der ligner yahoo's på en af følgende adresser:
http://cgi.resourceindex.com
http://www.perlarchive.com
http://www.scriptsearch.com (verdens største cgi database..)
Avatar billede tomb3 Nybegynder
31. august 1999 - 18:02 #13
test43> Hvis du kan finde nogle dirrekte urls (fra overstående sider) til siderne med nogle databaser som ligner Yahoos.

ps: Min database er langt fra så stor som Yahoos hehe.

Nåh men hvis du finder du urls, giver jeg dig de 300 point :o)
Avatar billede tomb3 Nybegynder
26. september 1999 - 16:53 #14
********************************************************************************

                        SLUT

********************************************************************************