Avatar billede torben.s Nybegynder
01. oktober 2002 - 16:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

wInXp, grafikopløsning og spil= #¤%!&?@$€GRRRR

jeg har et lille problem jeg ikke kan løse.
når jeg starter et spil i win xp bliver opstarten
vist i 800 x 600 hvor det skulle være 1024 x 765.
dette problem fortsætter også i menuen i de fleste spil. når selve spillets bane er loadet ind kører tingene som de skal men menuen er stadig i 800 x 600.
jeg har snart prøvet alt. det skal siges jeg har et meget velkørende system som ikke har frosset ell. crashet i snart 4 måneder. alle drivere og bios er af nyeste version. jeg er ret sikker på at problemet ligger i softwaren. problemet er der også efter en frisk genindstallering.
er der mon nogen som kan hjælpe mig med dette problem?
med venlig hilsen Torben

athlon mp 1900
asus a7v333
kingston pc2700 ddr
western digital wd800jb
msi geforce 4 4200 64 ddr
aopen 340 watt psu
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. oktober 2002 - 21:40 #1
Et skud fra hoften. Du har efter al sandsynlighed tvout på det grafikkort. Kig efter i driveren om tv er sat til primary monitor. Er den det så sæt den primære monitor over til din normale skærm.
Ellers kan du kigge efter at din skærm er detekteret korrekt, altså at den monitor den tror det er, kan gå over 800x600. (meget lidt sandsynligt dog)
Avatar billede torben.s Nybegynder
02. oktober 2002 - 11:29 #2
analog monitor er default så det er som det skal være. min monitor (compaq mv920) er detekteret korrekt og den har nyeste xp driver, samme problem med standard plug and play driver.
det skal siges at de 800x600 vises uden at winxp strækker billedet dvs. at der en grim sort kant øverst og tilvenstre i billedet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. oktober 2002 - 12:08 #3
Hmmm... er nok blank så.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
02. oktober 2002 - 19:35 #4
bruger du driver fra msi eller nvidia
Avatar billede torben.s Nybegynder
02. oktober 2002 - 22:08 #5
fra nvidia men har også prøvet med drivere fra msi. jeg har desuden opdateret bios på geforce kortet....
Avatar billede torben.s Nybegynder
09. oktober 2002 - 18:05 #6
lukker og slukker :)
Avatar billede phg1 Nybegynder
03. august 2003 - 21:26 #7
jeg ved godt det er langt siden dette spørgsmål blev stillet men tjek lige i opstarten på spillet hvor mange hertz der står efter opløsningen hvis du vælger en opløsning med flere hertz end skærmen kører med bliver billedet mindre.