Avatar billede jamal_s Nybegynder
04. oktober 2002 - 09:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

billede knap ?

hej..

nr 1. <input name="log" type="image" value="log" src="images/log.gif" width="30" height="18" id="log" >
nr 2. <input name="log" type="submit" class="buttom" id="log" value="Log">

jeg vil gerne vide hvorfor nr. 2 virker som den skal, men nr.1 virker ikke, den opdatere bare siden ?
Avatar billede jimmydan Nybegynder
04. oktober 2002 - 09:06 #1
Mangler du ikke en action-parameter??
Avatar billede jamal_s Nybegynder
04. oktober 2002 - 09:08 #2
action ???

den ligger i en form...og det hele virker som det skal undtagen den der billede knap (nr.1)...den skulle gøre det samme som knappen (nr 2.)
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2002 - 09:27 #3
Du kan kun have en submit knap på din side.

Er der ikke nogen submit knap virker et image som submit knap.

Hvis nummer 1 skal gøre det samme som nummer 2 skal de enten begge være af typen image, eller du skal have gang i noget javascript.

F.eks. onClick="this.form.submit()"
Avatar billede jamal_s Nybegynder
04. oktober 2002 - 10:01 #4
det virkede hellere ikke...

<input name="log" type="image" value="log" src="images/log.gif" width="30" height="18" id="log" onClick="this.form.submit()">
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
04. oktober 2002 - 10:21 #5
Ligger din <input type="image"..> inden for <form></form> ?
Avatar billede jamal_s Nybegynder
04. oktober 2002 - 10:57 #6
ja
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. oktober 2002 - 11:40 #7
kik i php efter 2 variable $_POST['log_x'] og $_POST['log_y'] når du submitter med billedknappen. de fortæller hvor på knappen der blev klikket.

mvh JakobA
Avatar billede jamal_s Nybegynder
04. oktober 2002 - 19:57 #8
det forstod jeg ikke helt jakoba...vil du være venlig og give en lille bitte eks. .. ?
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. oktober 2002 - 20:02 #9
du har formentlig en test i dit php script:

if ( isset($log) ) {    // dette fanger ikke submit ved klik på billedet
    // ja han har submittet formen
}

men den test duer ikke når der submittes med en image knap. så skal du teste på $log_x eller $log_y

prøv med:

if ( isset($log) || isset($log_x) ) {  // dette skulle virke.
    // ja han har submittet formen
}

mvh JakobA
Avatar billede jamal_s Nybegynder
04. oktober 2002 - 20:18 #10
jeg prøver jakoba..vent lige få minutter..
Avatar billede jamal_s Nybegynder
04. oktober 2002 - 20:24 #11
jakoba..giv mig et svar takker :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. oktober 2002 - 20:52 #12
ok :-)