Avatar billede fox2001bs Nybegynder
07. oktober 2002 - 22:12 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Hvilke firma til byder den billigste A-kasse / Fagforingen ??

Hejsa allesammen

Jeg synes ca. 750kr til A-kasse/Fagforingen om månede er dyr.

Hvilke firma til byder den billigste A-kasse/Fagforingen ??

/Fox
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. oktober 2002 - 22:15 #1
Det lyder nu ikke så dyrt endda - der var ellers noget i tv-avisen om emnet for kort tid siden. Måske kan du søge på DR's side.

Men plejer det ikke at være Lærernes og Sygeplejeskernes der er billigst?
Avatar billede sthen Nybegynder
07. oktober 2002 - 22:18 #2
Jeg mener at have hørt, at Kristelig Fagforening er billig.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
07. oktober 2002 - 22:18 #3
Gør dig klart hvad du vil med en fagforening !
Hvis du vil spare penge, så skal du nøjes med at melde dig ind i Kr. fagforenings A-kasse, vist Danmarks billigste.
Vil du have faglig opbakning i en tvist, så vælg den fagforening, der til enhver tid forhandler din overenskomst ind.
Der er faktisk kun de to alternativer, daq når det gælder faglig medlem af en fagforening som fuldt medlem, så er det ikke de billige der kan tage en juridisk slagsmål op for dig.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. oktober 2002 - 22:27 #4
Nej, men den nye regel betyder vidst at man kan skifte lige så ofte man lyster - derfor kan man sagtens vælge en billig en, og den dag man evt. har brug for hjælp kan man kortvarigt skifte.

Ellers er det opfattet forkert?
Avatar billede popsy Novice
08. oktober 2002 - 10:13 #5
Som ved enhver anden forsikring (fagforeningen er jo en forsikring) gælder det selvfølgelig at det er for sent at melde sig ind når skaden er sket!

Så vælg den rigtige fagforening, altså den der støtter dig når det går galt! Specielt nu, hvor der mumles om generalstrejke indenfor en overskuelig fremtid :-)

Ydermere kan jeg oplyse at den billigste a-kasse, er den fagforeningen Danmark tilbyder, pt er forskellen mellem den og SiD's på 12 kr pr måned. Dette skyldes sandsynligvis at den a-kasse lige nu administreres af 1 mand. De påstår at have 15.000 medlemmer, så kan du vel selv forestille dig hvilken service du kan få der?
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
08. oktober 2002 - 12:30 #6
Hvis du melder dig ind i både den kristelige a-kasse og fagforening, betaler du ca. 550 kr. om måneden. Hvis du kun er medlem af deres a-kasse, så betaler du ca. kr.150 mindre om måneden.
Avatar billede popsy Novice
17. oktober 2002 - 20:46 #7
Lukketid?

popsy
Avatar billede popsy Novice
24. november 2002 - 19:55 #8
Lukketid?
Avatar billede popsy Novice
06. marts 2003 - 11:30 #9
Lukketid!
Avatar billede Magic4eyes Novice
10. juni 2015 - 11:34 #10
kommer an på om du er selvstændig eller lønmodtager for reglerne for akasse for selvstændige er meget omfattende, og næsten alle akasser optager idag både lønmodtagere og selvstændige, men kun få akasser har særlige teams til at tage sig af de særlige problemstillinger, som selvstændige har ift. akasse, men du kan se mere her http://www.find-billigste-akasse.dk/a-kasse-selvstaendige