Avatar billede nysser Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:25 Der er 6 kommentarer

Layer transition extentention??

Jeg benytter en layer transition extention, som jeg har fundet hos Macromedia, hvor jeg kan få et layer til at forsvinde eller dukke op med forskellige transitions, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg - efter at layereret er forsvudet - får det til at komme igen med den modsatte trasition. Jeg bruger "wipe out" og vil
gerne kunne klikke igen, for at layeret bliver synligt igen med en "wipe in"??
Avatar billede 040471 Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:42 #1
Hvorfor bruger du ikke bare DW's egen behavior:  Show layer og Hide layer?

040471

Skriv hvis du vil have et kodeeksempel...
Avatar billede nysser Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:45 #2
fordi jeg vil have layeret til at "blænde op" eller "blænde ned" ligesom man bruger transitions i Director eller Flash.
Jeg har brugt "wipe down" transitionen som får layeret til at forsvinde ved at det "ruller" ned!
Avatar billede kalaharikid Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:35 #3
Du skal bare lige have "tændt" laget igen -Brug Show Layer før Wipe Up - Eksempel :

http://www.skippergaarden.dk/testing/ltrns.htm
Avatar billede nysser Nybegynder
21. oktober 2002 - 18:47 #4
okay det ser godt ud, men jeg er kommet meget i tvivl om dette også virker i Netscape, jeg kan i hvert fald ikke få det til at virke ordentligt?!
Avatar billede nysser Nybegynder
21. oktober 2002 - 19:20 #5
.....og så er det lidt mere kompliceret, da man i mit tilfælde skal trykke på selve layeret, eller på et billede som er i layeret, og derefter skal det wipe out - under layeret er der en hotspot som skal kunne aktivere et nyt browserwindue.
Funktionen skal være: klik på billedet, og de wiper down, herefter skal det wipe up igen hvis man flytter musen væk fra layeret, men man skal også kunne trykke og aktivere hotspotten....forvirret - det er jeg også!
Avatar billede kalaharikid Nybegynder
21. oktober 2002 - 19:42 #6
Jamen der har du helt ret - Du kan IKKE bruger Internet Explorer overgangseffekter i Netscape - End of Story !

Det andet er jo bare et spørgsmål om selv at orkestrere hvilke knapper eller hotspots der gør hvad !