18. oktober 2002 - 22:41
Der er
12 kommentarer og 2 løsninger
installation af Harddisk i xp
Hej Jeg har lge installeret en 40GB HD i computeren men xp finder den som et "removable" medie og der er kun 8GB til rådighed??? Plz hjælp...
Annonceindlæg tema
Offentlig digitalisering
Fra effektivisering til digital suverænitet. Hvordan skaber det offentlige en digital fremtid med AI, sikkerhed og kontrol i centrum?
18. oktober 2002 - 22:42
#1
Har du været inde i bios og tjekket alt er som det skal være. Og at den er installeret som slave og ikke master som din "gamle" harddisk er.
Slettet bruger
18. oktober 2002 - 22:44
#2
så skal du også lige format og oprette partioner inden den kan bruges
18. oktober 2002 - 22:45
#3
Jeg har sat den til master på IDE2 da jeg har to harddiske på IDE1. Bios'en siger nu også der kun er 8GB på disken efter jeg har formateret drevet i xp?
18. oktober 2002 - 22:46
#4
Når jeg vil oprette en partition er der også kun 8GB til at opdele.
18. oktober 2002 - 23:20
#5
hvad med dine jumper på harddisken? (skal síde i 16 heds)
18. oktober 2002 - 23:32
#6
har sat harddisken på IDE2 sammen med min cdrom. Skal jumperen på harddisken stå på "master with non-ATA compatible slave" eller bare "master" ?
Slettet bruger
18. oktober 2002 - 23:32
#7
Lav et lowlevel format på HDD - Så sletter du alt (partition, fil, ALT) og så du så oprette paritioner
18. oktober 2002 - 23:33
#8
HD'en står på master nu, cdrom'ens jumper har jeg ikke ændret. Det skal jeg vel igrunden..eller hvordan. Den er jo ikke alene på IDE2 mere...
18. oktober 2002 - 23:34
#9
lowlevel er det i bios'en?
18. oktober 2002 - 23:41
#10
hvordan lowlevel formaterer man?
18. oktober 2002 - 23:42
#11
+ 100 points for at få alle mine 40GB i XP :)
19. oktober 2002 - 11:02
#12
prøve evt. cable select eller skal den stå til det modsatte af den anden enhed du har i.
19. oktober 2002 - 12:20
#13
hvor mange gb finder den inde i biosen???? det kunne være jumperen der er sat forkert!!!,, prøv evt. at skite ide kabel.. det er ata100 kabler ikke??
19. oktober 2002 - 15:10
#14
HDD var simpelthen defekt har fået den byttet, men CDROM'ens jumper sad desuden også forkert. Tak for det konex og danielq
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.