Avatar billede bss Nybegynder
20. oktober 2002 - 00:16 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

Drop down menu til frameset

Hvor finder man en gratis "rullegardin-menu" (drop down) som fungerer i alle browsere. Den skal fungere i et site med frameset (menu-frame.)
Jeg har set på nogen på http://www.dhtmlcentral.com , men de har problemer med diverse browsere.
Avatar billede kernelx Juniormester
20. oktober 2002 - 00:22 #1
http://www.databecker.de
hvis siden ikke er blevet aendret ... saa ka du tage coden ... den skulle fungere til alle kendte browsere
Avatar billede sconie Nybegynder
20. oktober 2002 - 00:32 #2
Du kan ikke bare lige tage koden jeg har siddet og fundet ud af at selve menu kan vises på
http://www.databecker.de/navi.php?PHPSESSID=d2ad1e7f6f0dd91e6275243d3406a6ce&_menu=1&BR_NAME=ie
Og du kan faktisk ikke bare tage kilden den virker ikke. Du skal have javaet med så deeeeet....
Avatar billede kernelx Juniormester
20. oktober 2002 - 02:38 #3
jo da ... det har jeg da selv gjordt engang ...
i kilden bliver der henvist paa nogen .js - filer ...
og paa css filer ... dem ska du bare faa fat i ... og saa skal du bare lige kunne finde ud af lidt javascript ...

menuen bliver du noedt til selv at tegne paa ny ... pga at inholdet bestaar af billeder ... men koden ... den har du i hvert fald ...

med en lille forstand paa javascript
Avatar billede sconie Nybegynder
20. oktober 2002 - 02:44 #4
Ja men det er jo ikke det han ber om....
Det skal han bøvle ret meget med og han skal nok lave nyt spg og af med flere points nok...
Avatar billede webmasterdk Praktikant
20. oktober 2002 - 03:04 #5
sconie >> At få java'et med som du så smukt formulerer det er ikke noget problem, det kan klares med en simpel decompiler, og ja, han skal måske bøvle lidt, men E er ikke et forum for færdige løsninger, men et forum der skal hjælpe i den rigtige retning, et forum for færdige løsninger findes på www.sharksforum.com
Avatar billede webmasterdk Praktikant
20. oktober 2002 - 03:04 #6
Ups, afvis lige mit svar skulle kun være en kommentar!
Avatar billede kernelx Juniormester
20. oktober 2002 - 03:06 #7
altsaa jeg synnes at koden staar meget overskugligt ...
naar jeg bliver spurgt om saadan en kode, saa forventer jeg, at han ka html og javascript ... og at man saa selv finder ud af ... at hvis der i koden bliver henvist paa en javascript-fil ... og delvis osse bliver scriptet saadan lidt rund ... at man saa er klog nok ... at finde ud af ... hvad der hoerer til hvad.

ellers ku jeg kode det hele herhen en gang til og med kommentar ... men det har jeg ikke tid til ...
Avatar billede kernelx Juniormester
20. oktober 2002 - 03:08 #8
undskyld ... at der bliver forlangt ... at man taenker sig lidt om @sconie
Avatar billede sconie Nybegynder
20. oktober 2002 - 03:28 #9
jaja men han forventer da sig et lidt mere overskulig han skal jo til ind at finde js og css det er jo ikke lige noget man gør hvis man ikke har røvet det før
Avatar billede webmasterdk Praktikant
20. oktober 2002 - 03:36 #10
må keh dertil citere kernelx
<citat>
naar jeg bliver spurgt om saadan en kode, saa forventer jeg, at han ka html og javascript ...
</citat>
Det gør jeg stortset også, lige som en stor mændge af brugerne herinde!
Avatar billede knudgert Nybegynder
20. oktober 2002 - 04:58 #11
Avatar billede bamzen Nybegynder
20. oktober 2002 - 07:35 #12
Nok den mest udbredte drop down menu til sider med eller uden frames,

Http://www.dhtmlcentral.com/

gå ind i coolmenus
Avatar billede bss Nybegynder
20. oktober 2002 - 22:28 #13
bamzen > Har du læst soørgsmålet:
"Jeg har set på nogen på http://www.dhtmlcentral.com , men de har problemer med diverse browsere."
Avatar billede bamzen Nybegynder
20. oktober 2002 - 22:37 #14
Du får INGEN der fungerer i samtlige browsere!!!!!!! Det kan ikke lade sig gøre, da nogle browsere er text only,,,,, og ikke beregnet til dhtml.........

coolmenus er stadig den menu der kommer tættest på......

Den fungerer rimeligt på ie og ns på mac og pc..... og vidst nok også opera.......
Og så dækker du med den 99% af alle brugere..... det er vel vigtigere end alle browsere??
Det er trods alt brugerne der skal se din side........

De eneste der ikke ville kunne se den, var folk med text-only browser..... og der er det alligevel ikke en nødvendighed...

Derudover, alle de nørder der måtte have en alternativ browser, har også mindst en af de understøttede, og så må de vel bruge den, hvis de skulle opleve småproblemer med den alternavtive......
Avatar billede sconie Nybegynder
21. oktober 2002 - 06:46 #15
Nu bruger jeg en anden men kan i ikke lige se om i kan se den på:
www.zeattle.dk og ikke så sig lige hvad i har af det .....

Lige nedenunder logoet menuen er...