Avatar billede lasseman Nybegynder
20. oktober 2002 - 18:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hvorfor kan jeg ikke installere win2k og XP på min bærbar ??

har indtil nu kørt win ME

når jeg installerer , når den ilge at køre det første test, og så kommer der en blæ skærm (ikke den sædvanlige) som er der i max 1 sekund hvor der står noget med warning, og så genstarter computeren og så kører den ellers i loop.

hvad er der galt ??

specs:

Compaq presario 1200
Celeron 700
192MB ram
6GB HDD
24x cd-rom

og det sjove er at neden under tastaturet sidder det klassiske klistermærke hvor der står:

"Designed for Microsoft windows 2000 Proffesional / Windows ME
Avatar billede jefa Nybegynder
20. oktober 2002 - 18:27 #1
Har du deaktiveret Antivirus i Bios?
Avatar billede lasseman Nybegynder
20. oktober 2002 - 18:33 #2
djeg kan ikke aktivere eller deaktive en skid i biosen, det eneste jeg kan indstille er boot rekort og password til og fra
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. oktober 2002 - 00:07 #3
det kan være at du har en ram fejl eller processor fejl.

Trin 1 er at motionere dine rammoduler og din processor. Disse bevæges i soklerne og sættes fast igen, herved sikre du at der er ordentlig forbindelse på alle ben. Herefter prøver du installation igen.

Trin 2 er at låne noget andet ram og prøve installationen igen.

Du har desværre købt en compaq, og de laver jo motherboads og andet grej selv, ikke altid med den helt store succes, derfor kan det give dyre problemer når noget ikke virker da det ikke er standard komponenet.
Ja det er min helt subjektive og meget farvede mening. Jeg har selv en gang købt compaq, det gør jeg aldrig mere
Avatar billede lasseman Nybegynder
21. oktober 2002 - 15:21 #4
det er en bærbar, derofr er det ikke sådan lige tiol at komme ind og vride soklerne
Avatar billede farout Nybegynder
22. oktober 2002 - 12:58 #5
Jefa har ret, selvfølgelig kan du rette i bios, det er bare at finde ud af hvordan man gør gå ind på Compaq og se om du eventuelt mangler et setup program for at få adgang til bios, det mest sansynlige er nemlig at du ikke har slået antivirus fra.
Avatar billede lasseman Nybegynder
22. oktober 2002 - 15:07 #6
jeg kan sagtens komme ind i mmin bios, em nejeg har bare ikke særlig mange muligheder derinde
Avatar billede lasseman Nybegynder
22. oktober 2002 - 15:08 #7
btw, s ka jeg godt få xp ind, det er bare når jeg bruger det sdå kommer den med de nskærm og genstarter
Avatar billede farout Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:38 #8
Det lyder som om en af dine ram blokke er røget sig en tur.
Avatar billede lasseman Nybegynder
12. februar 2003 - 11:05 #9
ram blokken fejler ikke noget
Avatar billede farout Nybegynder
12. februar 2003 - 19:13 #10
Hvordan kan du sige det så sikkert, har du gennemtestet dem, eller har du en reseve blok som du kan teste med?
Avatar billede lasseman Nybegynder
12. februar 2003 - 19:14 #11
de er helt nye, går ud fraq det er det antivirus noget ,emn desværre kan jeg ikke slå det fra
Avatar billede farout Nybegynder
12. februar 2003 - 20:35 #12
Ok men at de er nye er bestemt ikke nogen garanti, jeg har siddet som teknikker i en hw support, og på et tidspunkt havde vi 35% fejl på alle nye ram moduler, men ok det behøver jo ikke være det der er dit problem, har du snakket med compaq om problemet?
Avatar billede lasseman Nybegynder
12. februar 2003 - 20:37 #13
hehe ja, fik et flabet svar som lød "vi yder ikke service på windows2000 og XP KUN på windows ME" . og det er selv om de har påklistret et mærke om at deres maskine er "designed for windows2000"
Avatar billede farout Nybegynder
12. februar 2003 - 22:28 #14
Lyder som den typiske compaq service :o)
du kan vel få dem til at forklare dig hvordan man instiller sin bios