Avatar billede sekhmet_ds Nybegynder
21. oktober 2002 - 20:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Evaluere en streng som en kommando

Jeg søger en funktion der gør at jeg kan få en streng "udført" på runtime. Som hvis man manuelt skriver en kommando i message vindue inde i Director.
Sådan set ligesom eval funktionen i JavaScript.

Eks. kan det evt. være at flytte en sprite til en ny position, eller opdatere teksten i et felt.

Og jeg vil gerne have det i dot-notation hvis der er en forskel :)
Avatar billede jmc Nybegynder
21. oktober 2002 - 22:25 #1
on mouseUp me
  run member("command").text, 3
end

on run m, s
  a = value(item 1 of m)
  b = value(item 2 of m)
sprite(s).loc = point(a,b)
  updatestage
end
Avatar billede jmc Nybegynder
21. oktober 2002 - 22:27 #2
det første script på en knap
det andet i et moviescript
i sprite 3 den sprite du vil flytte

skriv  eks. 100,120 i tekstfeltet som skal hedde command (sat til editable)
og den flytter til 100pixels Width 120 pixels Height
Avatar billede sekhmet_ds Nybegynder
21. oktober 2002 - 22:45 #3
Ikke helt det jeg ønskede, men tæt på.

Har dog selv fundet løsningen: do command (hvor command er en streng indeholdende en korrekt kommando)
Avatar billede jmc Nybegynder
21. oktober 2002 - 23:03 #4
Det var frækt, nu havde jeg brugt tid på at skrive scriptet til dig.
Kan du så ikke ligge den ud, når du selv modtager points. 8)

Peter Small er altid god for noget kode:
http://www.obsolete.com/dug/avatars/cellport.htm
Avatar billede sekhmet_ds Nybegynder
21. oktober 2002 - 23:05 #5
hvad mener du med at ligge den ud?
Avatar billede jmc Nybegynder
21. oktober 2002 - 23:11 #6
ok, hvis du mener at dette:

(Har dog selv fundet løsningen: do command (hvor command er en streng indeholdende en korrekt kommando))

er et ok svar på:
(Eks. kan det evt. være at flytte en sprite til en ny position, eller opdatere teksten i et felt.
Og jeg vil gerne have det i dot-notation hvis der er en forskel :) )

Så har du vel egentligt også selv 'lagt den ud'.

men eller har jeg lagt et link ud.
bare vi ikke lægger os ud med hinanden.

Det er ok, held og lykke med projektet. ;o)
Avatar billede sekhmet_ds Nybegynder
21. oktober 2002 - 23:34 #7
Det var sådan set det jeg syntes det var :)

Eftersom command strengen kommer direkte fra en .NET server jeg skrev så bliver det faktisk eksekveret på den måde i Director filmen, så det er ikke engang forsimplet :)