Avatar billede nysser Nybegynder
22. oktober 2002 - 13:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

flere actions på samme knap??

Jeg nybegynder i Flash, og dette er sikkert et banalt spørgsmål!
Jeg har lavet en gennemsigtig knap, som jeg gerne vil have både en rollover på , men der skal også være mulighed for at klikke.
Jeg har lavet følgende:
on (release) {
    gotoAndPlay ("Scene2", 1);
}
on (rollOut) {
    gotoAndPlay (1);
}

men jeg kommer aldrig til scene 2???
Avatar billede mat Nybegynder
22. oktober 2002 - 13:17 #1
det er vel fordi knappens instance i frame 1 ikke har fået de samme actions?!?
Avatar billede nysser Nybegynder
22. oktober 2002 - 13:24 #2
i frame 1 har jeg en rollOver som beder den gå til frame 2, med ovenstående action.
Når jeg dobbeltklikker på min gennemsigtige knap, har jeg sat keyframen i "over", kan det have betydning for om den virker ved klik?
Avatar billede mat Nybegynder
22. oktober 2002 - 13:30 #3
næ, det er vel bare en standard usynlig knap?

Jeg har lidt svært ved at se hvad det er du vil? Du har en knap i frame 1 som på rollOver lader hovedtidslinien gå til frame 2, hvor den knap du beskriver ligger, og den skal på release gå til scene 2, frame 1, men på rollOut hoppe tilbage til frame 1 på hovedtidslinien?

Så ser det umiddelbart godt nok ud?
Avatar billede nysser Nybegynder
22. oktober 2002 - 13:36 #4
det er korrekt, det er den samme usynlige knap, men med forskellige actions i frame 1 og 2 (i scene 1)- mystisk nok kommer den aldreig til scene 2!??
Avatar billede mat Nybegynder
22. oktober 2002 - 13:39 #5
har du evt en fil man kan se?
Avatar billede nysser Nybegynder
22. oktober 2002 - 13:44 #6
du mener at jeg kunne maile den til dig?
Avatar billede mat Nybegynder
22. oktober 2002 - 13:47 #7
jeg mente at du kunne uploade den, så andre osse kunne forsøge eller følge med :)
Avatar billede nysser Nybegynder
22. oktober 2002 - 13:51 #8
hmmm, nu virker det pludselig, jeg indsatte et mellemrum imellem scene og 2!!
Avatar billede mat Nybegynder
22. oktober 2002 - 13:56 #9
perfekt! (dine scene hedder vel osse "Scene 2" fremfor "Scene2")

..så må du jo oprette et svar selv og acceptere det :)
Avatar billede nysser Nybegynder
22. oktober 2002 - 14:06 #10
nåh - jeg synes nu du burde have dem, så du også gider hjælpe mig en anden gang! Opret et svar og jeg giver dig pointene! - og tak for hjælpen!
Avatar billede mat Nybegynder
22. oktober 2002 - 14:10 #11
jeg ville nok gerne hjælpe en anden gang alligevel ;)

..men takker :)