Avatar billede masteryeti Nybegynder
24. oktober 2002 - 09:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

standardværdi = sidste brugte værdi.

Jeg er ved at lave en database i access 97 over nogle af mine ejendele såsom bøger, DVD'er spil og Cd'er. Jeg ahr lavet en formular der bl.a. indeholder Art (film/bog osv), Artist, udgiver, titel + årstal.
Når jeg nu indtaster disse data vha. min formular, skal jeg for de 100 CD'er jeg har, HVER gang fra dropdown-boxen vælge "CD", ofte er der også 5 * det samme artist (band) - mit spørgsmål : kan jeg ikke få denne fromular til automatisk at gentage den SIDST VLAGTE værdi, istedet for en lam default-værdi eller ingenting ?+ så jeg kun skal ændre titlen på albummet/filmen/bogen ?
24. oktober 2002 - 09:23 #1
På dimn formular kan du lægge en kode på formens EfterOpdatering-hændelse:
Private Sub Form_AfterUpdate()
  Me!Artist.DefaultValue = "'" & Me!Artist & "'"
  Me!Medie.DefaultValue = Me!Medie
  ...
End sub

/Thomas
24. oktober 2002 - 09:41 #2
En anden løsning er at lægge denne kode på formens VedAktuel-hændelse:

Private Sub Form_Current()
  Me!Artist.DefaultValue = "'" & DLast("Artist", "DinTabel") & "'"
  Me!Udgiver.DefaultValue = "'" & DLast("Udgiver", "DinTabel") & "'"
  Me!Årstal.DefaultValue =  DLast("Årstal", "DinTabel")
  ...
End sub
Avatar billede masteryeti Nybegynder
24. oktober 2002 - 10:47 #3
Det virker jo som en ... øhm .... it fits like a gloooove :))

takker - og der kvitteres med de 200 point ;)
24. oktober 2002 - 10:49 #4
thnx :o)