Avatar billede mosegrisen Nybegynder
25. oktober 2002 - 11:16 Der er 3 kommentarer

mail form

Jeg har lavet en form mail men når jeg modtager skriver den bare text, hva er der galt???

Scriptet:
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<body>
<!-- Script af Mosegrisen -->
<?
$navn = "navn";
$text = "text";
$from = "from";
$modtager[] = "klaus@d-struct.dk";
for($i = 0; $i < count($modtager); $i++)
mail($modtager[$i], "$navn", "$text", "$from: mailingliste@mail Reply-to klaus@d-struct.dk");
echo "Mailen er sendt og godkendt af mosegrisens server";
?>
</body>
</html>

Form:
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style_iframe.css">
<table border="0" width="75%"><tr><td><a>Hvis du har nogle spørgsmål eller du gerne vil sende noget grafik tilbage som du selv har lavet så vil det snart blive muligt når support siden er 100% færdig, på forhånd tak.</a></a></td></tr></table>
<br>
<form method=post action=mailsender.php>
<a>Dit navn:</a><BR>
<input type=text name=navn><BR>
<a>Din mail:</a><BR>
<input type=text name=from><BR>
<a>Tekst:</a><BR>
<textarea name=text>

hvad er fejlen, den sender fint mailen men er kommer ikke text med???

I vil få flere point senere men lige nu har jeg sq ike så mange at give : (
Avatar billede mosegrisen Nybegynder
25. oktober 2002 - 11:36 #1
gLEM DET, DET VIRKER NU
Avatar billede tipsen Nybegynder
25. oktober 2002 - 11:42 #2
Prøv med:

<?
$subject = "Emne";
$text = "text";
$headers = "From: mailingliste@mail\r\n";
$headers .= "Reply-to klaus@d-struct.dk\r\n";
$headers .= "Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1\r\n";

$modtager[] = "klaus@d-struct.dk";

for($i=0; $i<count($modtager); $i++) {
  $success = mail($modtager[$i], $subject, $text, $headers);
  if ($success) {
    echo "Mailen er sendt og godkendt af mosegrisens server";
  }
  else {
    echo "Mailen er ikke sendt - hvorfor vides ikke!";
  }
?>
Avatar billede tipsen Nybegynder
25. oktober 2002 - 11:43 #3
-kig stadig på mit svar - der er en del rettelser som du stadig kan bruge/lære noget af - men bare behold pointene!!