Avatar billede xyborx Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:36 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Automatisk start af program

Hvordan får jeg et program (fx en Half-Life: Counter-Strike server) til at starte automatisk, før man logger på?
Det kunne fx gøres ved at oprette den som en service, men hvordan gør man det?
Jeg læste noget om det et sted på nettet, men der skule man bruge et par programmer fra Resource Kit CD'en, og sådan en har jeg ikke.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:40 #1
brug msconfig eller Startup programmet
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:41 #2
StartUpCPL skal pakkes ud og findes herefter i Kontrolpanelet.

hent det her http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:42 #3
du kan ligge programmet i start mappen så den starter når du logger på, men du kan godt oprette den som service men det kræver at du installer en programme det gør det muligt og programmet hedder FireDaemon-Pro-1 og er freeware og kan download http://www.firedaemon.com/
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:42 #4
jeg kan ikke huske om msconfig findes i Win2000, men det program jeg linkede til er ganske gratis
Avatar billede xyborx Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:44 #5
ok. Jeg kigger på det.
(og nej, der er ikke msconfig i Win2000 ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:46 #6
så brug du blot Michael Lins lille smarte program, det er ikke shareware eller Freeware, men er helt gratis ;o)
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:52 #7
Retaxes er Startupcpl kompatibel med w2k og XP!!!
det kan jeg ikke ser..
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:52 #8
sorry retaxes...virkelig
jeg har lige kigget efter...
jo den er
Avatar billede xyborx Nybegynder
25. oktober 2002 - 16:09 #9
.. Ellers finder jeg ud af det om lidt.. :D
Avatar billede xyborx Nybegynder
25. oktober 2002 - 16:44 #10
Hmm... Mike Lins program virker fint til at starte programmer _når en bruger logger på_. Men jeg kan ikke få CS serveren til at starte før nogen logger på. Der står i manualen at man får en afdeling der hedder Services, men sådan en kommer der ikke her?
Nu vil jeg prøve FireDeamon.
Jeg har iøvrigt fundet et sted hvor man kan downloade de to programmer fra Resource Kit CD'en, men vil det være lovligt? For så ken jeg jo lige så godt prøve den metode Microsoft beskriver.
Avatar billede xyborx Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:07 #11
Nice.. FireDeamon virker. Eneste problem er at man i freeware-udgaven kun kan oprette én service. Når jeg succesfuldt har oprettet en service, så vil jeg jo også have en masse andet til at køre som services, så det er jo lidt ærgerligt..
Nå, men jeg vil eksperimentere lidt, og så får I point efter hvad der fungerer bedst :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. oktober 2002 - 18:02 #12
du kan da godt tilføje progrmmer i Michael Lins program, det bruger jeg selv.
Avatar billede xyborx Nybegynder
25. oktober 2002 - 19:46 #13
"Der står i manualen at man får en afdeling der hedder Services, men sådan en kommer der ikke her?" > Argh! Det er mig der har læst forkert. Der står i manualen at man ikke har en afdeling til services, fordi WinNT (sikkert også 2000) selv har et services-kontrolpanel. Det er jo også rigtigt, men dér kan man ikke tilføje services.
Indtil videre ser det ud til at FireDeamon er det bedste til det jeg skal bruge.
Er der ikke nogen der ved om det er lovligt at downloade instsrv.exr og srvany.exe som ellers hører til på Resource Kit CD'en??
Avatar billede xyborx Nybegynder
25. oktober 2002 - 20:06 #14
Ahh... Nu ved jeg hvorfor FireDeamon ikke ville lade mig tilføje flere services. Jeg havde downloadet den seneste version, men den viste sig at være en demo-udgave. Nu har jeg downloadet en ældre version som er gratis, og den ser ud til at funke perfekt.
- Takker til jer begge to -
(Jeg kunne iøvrigt stadig godt tænke mig at vide om det er lovligt at downloade instsrv.exe og srvany.exe. Det er jo lidt sjovere når man kan bruge Microsoft's dokumenterede metoder)
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. oktober 2002 - 20:23 #15
hvis instsrv.exe og srvany.exe kommer fra bl.a. Microsoft er det næppe lovligt at hente dem gratis.

Takker for pointene..
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
25. oktober 2002 - 20:33 #16
takker for pointene også