08. november 2002 - 16:08 Der er 4 kommentarer

Wallstreet vs IBM 390x (ydeevne)

Jeg står mellem valget af en Wallstreet g3  233mhz, med 160mb ram og en IBM 390x 400mhz, med 196mb ram. Hvilken er "bedst"?

Jeg ville gerne høre hvilke programmer man kan forvente køre på wallstreet'en. Ex kunne photoshop7 og director 8,5 kunne trækkes uden problemer?

På forhånd mange tak!
Avatar billede egonspock Seniormester
09. november 2002 - 15:24 #1
En af mine venner, der har en 1GHz bærbar IBM forsøgte den anden dag at lave en lille director-ting med 4 scener. IBM'men gik ned, så jeg tror ikke at du skal forvente at PC'en kan trække Director. Til sammenligning kører det fint på hans gamle G3-bærbare, der muligvis er en Wallstreet, men jeg kan ikke huske det. Du vil fortryde at købe en PC bærbar, men ikke en Mac-bærbar. Det vil dog sikkert hjælpe at få noget mere RAM i fra starten, i øvrigt.
Avatar billede styxx Nybegynder
26. november 2002 - 20:43 #2
233MHz Wallstreet er en dårlig ide, det er den absolut dårligste Wallstreet. Halvt så hurtig som 250Mhz udgaven og med kun 2Mb Video-ram. Find en anden, med mindre det er et ekstremt godt tilbud.
Den kan sikkert godt trække Photoshop 7 og Director 8.5, men du skal ikke forvente at den er flyvende og glem alt om OS X.
Hvad angår IBM'en er den sikkert hurtigere, men personligt syntes jeg at du må kunne finde noget bedre;)
27. november 2002 - 01:05 #3
jeg fandt mig en powerbook g3 (pismo) firewire 400 mhz med 196mb ram til en rigtig god pris - kører perfekt til mine behov...
Avatar billede egonspock Seniormester
27. november 2002 - 21:30 #4
Giver du så ingen point? ;-)