Avatar billede rudi1234 Nybegynder
09. november 2002 - 21:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

"application/msword" - virker ikke på alle computere...

Jeg har et site hvor der skal kunne dannes et worddokument som brugerne skal kunne downloade. Jeg bruger:

Response.ContentType = "application/msword"

...hvorefter jeg f.eks. skriver

Response.write "<html><head>...</head><body>....</body></html>"

Jeg har testet mit site på flere forskellige pcere, men nogle steder gemmer den godt nok i .doc, men når man åbner dokumentet, kommer der blot "<html><head>...</head><body>....</body></html>" frem (selv om de pågældende computere har Word inst.)

Jeg har kun oplevet det på NT og XP.

Hvad kan jeg gøre for at det virker alle steder?
Avatar billede steffentchr Nybegynder
09. november 2002 - 22:38 #1
Du kan ikke skrive et Word-dokument i HTML (som du sikkert prøver på). Word har sit eget filformat til formatering, og derfor er det mildest talt også besværligt at autogenerere et dokument.

Det er muligt, at der er lavet ActiveX-komponenter, som kan assistere dig, men måske skulle du i stedet prøver at autogenerere et RTF-dokument? RTF (Rich Text Format, tror jeg) er et tekstformateringformat, som er en smule mere åbent end Word's eget, men jeg vil igen sige, at det kræver en del arbejde fra din side...
Avatar billede rudi1234 Nybegynder
09. november 2002 - 22:50 #2
Det KAN faktisk lade sig gøre, men som sagt virker det bare ikke på alle systemer. Prøv selv følgende kode (den danner let og elegant et worddokument på min computer).

<%
Response.ContentType = "application/msword"
Response.AddHeader "Content-Disposition", "filename=test.doc;"
Response.Write     "<html><head>" &_
"<style type=text/css>BODY{font-family: Book Antiqua;font-size:10pt;}</style>"&_
"</head><body><h1>Test</h1>Dette er en test.</body></html>"
%>

:-)
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2002 - 10:35 #3
Så vidt jeg ved er Word dokumenter i HTML først kommet med i Word 2000, og virker derfor sikkert ikke i tidligere versioner.