Avatar billede henrik_40 Novice
11. november 2002 - 13:28 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Tale over nettet

Hej
Med fast opkobling på Nettet vile det være rart at kunne tale med lyd over Nettet.
Jeg har prøvet med diverse programmer: Yahoo, Messenger, Paltalk o.a.
Fælles for disse programmer er, at de bruger en "taleserver", hvilket giver utilfredsstillende lydkvalitet.

Er det muligt med PEER TO PEER forbindelse at tale over Nettet (altså ingen taleserver)?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. november 2002 - 13:31 #1
med Netmeeting connceter du direkte til en IP

http://www.microsoft.com/windows/netmeeting/
Avatar billede henrik_40 Novice
11. november 2002 - 13:33 #2
Ok, jeg prøver lige
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. november 2002 - 13:35 #3
hvis du sidder bag en router, så skal du forwarde disse porte

1503 TCP
1720 TCP

for at kunne få lyd igennem routeren
Avatar billede styled.dk Nybegynder
11. november 2002 - 13:36 #4
Hvordan forwarder man de porte ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. november 2002 - 13:37 #5
styled.dk => det kommer an på hvilken router du har

til Cisco 677 routeren
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/port_forwarding/

du kan også søger her på eksperten.dk, da det har været oppe flere gange!
Avatar billede styled.dk Nybegynder
11. november 2002 - 13:40 #6
Fedt nok :)
Tak
Avatar billede henrik_40 Novice
11. november 2002 - 14:57 #7
rkhdk, skriv lige til mig, jeg vil gerne give dig point
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. november 2002 - 15:11 #8
torben => lav et svar og tag de 70points selv.. da dette er et medium svært problem..
(du opretter et svar, og trykker på acvanceret og giver mig 30 og dig selv 70)

Da du er ny her, så synes jeg at du ligeså godt kan lære det med det samme..
eksperten har en søgefunktion hvos du kan søge mellem de +280.000 oprettede spørgsmål.. og det er sjældent at man er den først med et problem..
Så næste gang, prøv at brug søge funktionen FØR du opretter et spørgsmål! ;o)
Avatar billede henrik_40 Novice
11. november 2002 - 15:20 #9
Mange tak. Vedr. dit svar:
Du har ret i din antagelse omkring router. Jeg sidder bag en router (Cisco 677). Men jeg har endnu ikke prøvet at konfigurere den, det ligner en hel videnskab, som jeg må eksperimentere med en anden dag.

:-))
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. november 2002 - 16:36 #10
Takker For Pointz! ;o)

jeg har også en Cisco 677 router, hvor jeg har prøvet at snakke med andre via Netmeeting..
jeg skulle bare åbne de porte og det virkede

Normalt accepteres et svar først når problemet er løst.. og det lader ikke til at du har fået prøvet det endnu.

men det med at åbne porte er meget enkelt.. bare se det link *længre oppe*.. det er enkel at gå til...