Avatar billede lequet Nybegynder
15. november 2002 - 16:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Undgå unødvendige \ i fil

Hej, jeg sidder med denne lille kode, som desværre giver mig et lille problem. Scriptet gemmer indholdet af $cn i en fil, men problemet er nu at alle " i $cn bliver til \" istedet, hvilket giver mig en række fejl i sidste ende (da $cn kan indeholde alle mulige koder f.eks. PHP kode).

Hvordan får jeg PHP til at holde fingrene for sig selv og bare gemme det i filen uden at tilføje nogen \ eller andre ting?

if ( $HTTP_POST_VARS['save'] == "true" ) {

  $fn = $HTTP_POST_VARS['filename'] ;
  $cn = $HTTP_POST_VARS['content'] ;

  $fp = fopen( $fn, "w" ) ;

  fwrite( $fp, $cn ) ;

  fclose( $fp ) ;

}
Avatar billede tipsen Nybegynder
15. november 2002 - 17:22 #1
Kig på stripslashes():

http://dk.php.net/manual/en/function.stripslashes.php

Det er sandsynligvis fordi magic-quotes er enabled i php.ini (de giver samme resultat, som hvis du bruger addslashes() manuelt!)
Avatar billede tipsen Nybegynder
15. november 2002 - 17:22 #2
Det var så et svar...
Avatar billede tipsen Nybegynder
15. november 2002 - 17:24 #3
De karakterer som kan give problemer for mysql bliver automatisk escapet, men det er ligegyldigt for dine filoperationer.
Avatar billede lequet Nybegynder
15. november 2002 - 17:24 #4
Men vil det ikke fjerne alle \ i strengen? Hvis der så er nogen \ som skal være der vil de vel også blive fjernet? Har desværre ikke mulighed for at ordne det i php.ini, ville ellers være smart :)
Avatar billede lequet Nybegynder
15. november 2002 - 17:29 #5
Fik lige testet og fundet svaret på mit spm :) Det virker jo helt som det skal

Takker mange gange :)