Avatar billede user-online Nybegynder
15. november 2002 - 19:59 Der er 2 kommentarer

Dvd..der fucker?

Har et dvdrom... hver eneste gang jeg prøver at åbne noget der er på en cd.. tænker den som galt, og derefter forsvinder D: (som mit dvdrom hedder) inde i denne computer.. og kan ikke komme ind i det derefter før jeg genstarter

hjææælp!
Avatar billede sekam Nybegynder
15. november 2002 - 20:17 #1
Prøv at slå DMA fra/til på drevet.

Windows 9x/ME:
H-klik Denne Computer - Egenskaber > Enhedshåndtering - CD-Rom - D-Klik på brænder drevet - Indstillinger.

Windows 2000/XP:
Tryk Start - Indstillinger - Kontrolpanel > System > Hardware - Enhedshåndtering > IDE  ATA/ATAPI Controllere - Egenskaber for Primær & Sekundær IDE > Fanen Avanceret.

Hvis du ikke kan ændre det, så prøv at installere den neyste Service Pack.

Prøv også følgende.

Start - Kør > Regedit.
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\{4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.

Genstart bagefter.
Avatar billede sekam Nybegynder
03. januar 2003 - 20:51 #2
Har du fundet en løsning?