Avatar billede kragekjaer Praktikant
16. november 2002 - 06:50 Der er 11 kommentarer og
9 løsninger

Hvad synes I om det nye kragekjaer.dk?

Hej, skyd løs på dette: http://www.kragekjaer.dk
Avatar billede limemedia Nybegynder
16. november 2002 - 06:57 #1
Fonten i bunden (din adresse) passer slet ikke ind - og ret belastende at naar man ser siden koerer processoren ved 85-100% fremfor alm. 2-5%. Ved at holde musen over blinker ikonet ved siden af ret voldsomt - maaske hastigheden skulle justeres.

Jeg synes dit tidligere layout var federe - og der var brugen af flash ogsaa bedre berettiget end her. Men det enme har vi vist krydset klinger over foer :)

Alt ialt, ikke et site man imponeres soenderligt af - synd da du klart har evnerne til at stikke hovedet ud fra maengden.
Avatar billede kragekjaer Praktikant
16. november 2002 - 07:14 #2
Ja ok, jeg havde nu også fucked fonten up i bunden, men rettet. Kan ikek rigtig forstå det med processoren, altså at den skulel belaste så meget....
Avatar billede n!nja Nybegynder
16. november 2002 - 08:39 #3
Jeg syntes siden er total cool, afdæmpet og stilren, og efter min mening er flashen absolut ligeså berettiget her som på dit gamle site.

Jeg kan godt lide dit layout og farvevalg - og især at den kun indeholder det der er nødvendigt. Den er ikke overdækket med alle mulige unødvendige informationer (ved godt der ikke ligger noget under de 3 sidste linksn endnu - men alligevel).

Mht. til nørnævnte med processorbelastningen, så arbejder min ikke mere end normalt når jeg ser dit site.

Du får 10 på 13 skalaen af mig :-)

Mvh - N!NJA
Avatar billede mjl Nybegynder
16. november 2002 - 11:12 #4
Nu bander jeg - det er sgu da for vildt! Godt gået!!!
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
16. november 2002 - 11:16 #5
det er da for vildt alt det man kan lave med simple grafik programmer og HTML editors.. - godt udnyttet!

Men én enkelt rettelse! - ændre lige 'den blinkende streg' ud for hver enkelt link, til at blinke en gang mindre i sekundet!
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2002 - 17:06 #6
Jeg har ikke så meget at tilføje. Flot design (om det er federe end det gamle, det ved jeg ikke rigtigt), men alt det kunne være lavet i ren HTML og en smule JavaScript.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2002 - 17:07 #7
P.S. Scrolleren er irriterende. Provokerende klik-lyd, og det forvirrer én, at den ene pil forsvinder. Derudover burde teksten scrolle "smoothly", ikke bare én linje ad gangen.
Avatar billede kragekjaer Praktikant
16. november 2002 - 17:10 #8
Brug lige det næste år på at lave det i javascript, så det kører i alle browsere, mr.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
16. november 2002 - 17:34 #9
jeg er enig i at det med pilene og 'kliklyd' er SÅ irreterrende! - kan det ikke fjernes???
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2002 - 18:19 #10
Jeg kunne altså bedre lide den gamle :)
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2002 - 19:17 #11
kragekjaer>> Det kunne jeg da godt klare på en eftermiddag. Men det var nu ikke ondt ment, bare en hentydning til, at det ikke viser dine flash-evner særlig godt.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. november 2002 - 10:53 #12
Jeg synes at siden er alt for lille, det samme for skriften. Tror du skal vælge en anden skrifttype som er lidt lettere at læse.

Hvilken skrifttype er det du har brugt ?

Kommer der noget i boksen til højre eller er det bare for at det skal se smart du ?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. november 2002 - 10:55 #13
"Professionel webdesigner med speciale i webløsninger programmeret i Flash"

Er efter min mening og en alt for lang titel. Titlen skal bare være nogle få ord der siger noget om siden det kunne være f.eks. kragekjaer.dk
Det andet kan du så gemme og skrive et andet sted på siden
Avatar billede kragekjaer Praktikant
17. november 2002 - 12:21 #14
jacob clausen, du fortjener næsten alle pointene for din virkelige gode kritik....flot
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. november 2002 - 12:30 #15
kragekjaer: Jamen det har jeg bestemt ikke noget mit imod.
Og tak for din ros
Avatar billede hasmi Nybegynder
17. november 2002 - 12:42 #16
Jeg kan gode lide designet.
Men selv om jeg skubber læsebrillerne længere op på næsen, så har jeg stadig svært ved at læse teksten.
Derfor: gør det hele lidt større, evt. tilpasset skærmopløsningen.
Avatar billede xerex Nybegynder
18. november 2002 - 01:44 #17
Lækkert stilrent design - som du også holder på dine referencer.
Spørgsmålet kunne måske være, om du havde behøvet lave siden i flash? .. For mig ser det ud som om, at det gør loadtiden større, og sitet mere 'tungt' at have med at gøre.

Dine scroll-pile fungerer egentlig ok - indtil der er noget tekst der rammer indover. Så forsvinder de helt. Knapt så heldigt :)

Ellers er designet rigtigt smooth og lækkert, og jeg synes den præsenterer din stilart meget godt.

Skulle jeg give den en karakter på 13 skalaen, må det nok være et 10 tal ..

-xerex
www.mongo.dk
Avatar billede motu Nybegynder
18. november 2002 - 11:32 #18
flot og simpelt design har dog et par forslag.

Bagrunden er relativ forvirrende at kigge på i længere tid, hvad med en plain lysgrå eller mørkegrå eller evt hvid ?.

Banneret i toppen kunne trænger til lidt farver/billeder, som resten af din "table".

Flashen fungerer godt. Eneste minus er din lidt gigantiske scroll funktion, som måske er overflødig ?..

Skrifttypen er ok til den stil du kører med nu.

Måske skulle du overveje at skifte bagrundsbilledet, for hvert menupunkt eller ihvertfald så man oplever lidt afveksling.

Ellers er det et flot design.
Avatar billede buymac Nybegynder
03. januar 2003 - 12:20 #19
Jeg forstår ikke hvorfor det skal være så lille?

Jeg synes det ligner et afgangsprojekt for et "websnedkerkursus" på amucenteret.
Avatar billede mjl Nybegynder
03. januar 2003 - 12:42 #20
Bortset fra den lille skrift, så kører du jo med klatten igen - du har god smag, og forstand på farver. Men lav det lidt mere tydeligt...!!!