Avatar billede azez Nybegynder
20. november 2002 - 17:15 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Kebab shawarma hvad er forskellen

???.. læs titlen..

er i tvivl..
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2002 - 17:17 #1
tror den er den samme
Avatar billede jelzin101 Praktikant
20. november 2002 - 17:17 #2
Da eksperten:generelt er beregnet til at handle om eksperten.dk generelt (og ikke madspørgsmål) har jeg flyttet det til "fri debat"

/jelzin
Avatar billede azez Nybegynder
20. november 2002 - 17:19 #3
ok sorry...

der må være en bedre forklaring
Avatar billede Jman Praktikant
20. november 2002 - 17:21 #4
Kebab er ren lammekød hvor shawarma er en blanding af marineret okse/lammekød (?)
Avatar billede rs2000 Nybegynder
20. november 2002 - 17:25 #5
her gik jeg og troede at Kebab var brændt oksekød/lammekød med sener og brusk og at Shawarma var krydret/brændt oksekød/lammekød men kun med brusk.

:-)
Avatar billede azez Nybegynder
20. november 2002 - 17:27 #6
jeg spurgte en pizza mand, som sagde at kebab var oksekød....
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
20. november 2002 - 17:29 #7
jeg ved det!

Kebab er 'hakket' og
Shawarma er 'hele' stykker kød...
Avatar billede webben Nybegynder
20. november 2002 - 17:30 #8
tror ikke engang de ved de i en pizza bar... kan det spises, kan det sælges... :D
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
20. november 2002 - 17:30 #9
og så er det også noget med den måde det er stegt på...
Avatar billede azez Nybegynder
20. november 2002 - 17:31 #10
hmm.... er der nogle 2.g'ere til stede ??? :-)
Avatar billede serious Nybegynder
20. november 2002 - 17:31 #11
Kebab: En kebab er: Noget mixet fyld i et stykke pitabrød, hvor indholdet for det meste er shawarma kød, salat og dressing.

Shawarma: Er kød, ikke en ret. Der kan puttes shawarma på pizza, salater eller som jeg nævnte før: I en kebab. Oksekød, Svinekød, Kyllingekød og Shawarma er ikke retter for sig selv, men er med til at pynte på en ret.

Håber det var svar nok ;)

mvh. Serious \\
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2002 - 17:32 #12
Så længe det er holdt op med at sige "mææh" eller "muuh" kan det spises.

Iøvrigt var jeg inde på et Pizzaria der faktisk var ejet af italienere. Jeg troede først jeg var gået forkert, men den var god nok! Vildt, ikke?
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
20. november 2002 - 17:32 #13
serius -> kebab er altså OGSÅ noget kød.. - ja, der er noget der hedder 'en kebab' - men altså også noget kød!
Avatar billede mat Nybegynder
20. november 2002 - 17:40 #14
Det er da meget sjovere at diskutere hvordan shawarma staves - jeg bor på nørrebro og der er mange kreative bud på hvordan shawarma staves (har aldrig lagt mærke til forskellen på shawarma og kebab - det ene sted hedder det det ene det andet det andet, who cares, det kan spises)  :)
Avatar billede serious Nybegynder
20. november 2002 - 17:40 #15
44fire44 ::

Det jeg tror han spørger om er hvad man får hvis man bestiller det ene eller det andet, nu spiser jeg rimelig ofte på pizzeria´er og ved at hvis du beder om "kebab" får du det i pitabrød. og beder du om på "shawarma" får du det på en tallerken med salat og en eller anden form for sovs, ret ofte Bearnaise.

Efter hvad jeg ved er der ingen forskel på kødet, og begge ting bliver stegt... ;)

mvh. Serious \\
Avatar billede serious Nybegynder
20. november 2002 - 17:42 #16
mat ::

Der må jeg give dig ret, jeg går i skole på nørrebro og kører mange gange forbi runddelen, og ja det er nu ret morsomt at de kan stave kebab på så mange måder: Kebap - Kepap - Kebarb...

;)

Og ja, så længe det kan spises, har jeg absolut intet imod det !

mvh. Serious \\
Avatar billede webben Nybegynder
20. november 2002 - 17:57 #17
kepap... det lyder som en speciel flyttekasse... hehe

kald det hvad du vild... det kan spises
Avatar billede azez Nybegynder
20. november 2002 - 17:59 #18
shawarma er et arabisk ord. kebab er et tyrkisk ord. det er svaret.
Avatar billede webben Nybegynder
20. november 2002 - 18:06 #19
betyder det det samme?
Avatar billede oasen Nybegynder
20. november 2002 - 18:09 #20
Som Azez skriver er Shawarma arabernes ord for det varme lammekød, mens tyrkerne kalder det kebab.

Glem alt om strøget! Runddelens Kebab laver Danmarks bedste durums!!
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
20. november 2002 - 18:10 #21
ok :( - men det er da også enormt at se på hvormange måder de staver shawarma:

Shawamar
Schavarma
Sharwarmer
osv :D
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
20. november 2002 - 18:10 #22
hehe.. - hvor ligger den på runddelen :D
Avatar billede oasen Nybegynder
20. november 2002 - 18:13 #23
Den ligger ikke PÅ Runddelen. Den ligger på Nørrebrogade overfor Assistens Kirkegård. Laver du sjov? :=)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
20. november 2002 - 18:15 #24
næ, jeg kendte den bare ikke, så den må jeg prøve en af dagene...
Avatar billede oasen Nybegynder
20. november 2002 - 18:16 #25
Ja, gør dig selv den tjeneste. Jeg spiser der hver dag :)
Avatar billede azez Nybegynder
20. november 2002 - 18:32 #26
ja det må jeg give oasen ret i. bor selv i hillerød, men tager nogle gange turen til runddelens kebab kl 2-5 om natten... dejlig mad...
Avatar billede mat Nybegynder
20. november 2002 - 18:35 #27
hehe, så er det godt man kun bor 200 meter fra runddelen - men jeg har mindst 4 shawarmabikser inden jeg har nået runddelen, så hvis jeg endelig bevæger mig så langt for mad er det "makki dees" den går ud over - Nørrebronx: Danmarks shawarma/kebab-mekka :)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
20. november 2002 - 18:37 #28
hehe...
Avatar billede oasen Nybegynder
20. november 2002 - 22:28 #29
200 meter? - jeg befinder mig 25 meter væk ;o)
Avatar billede mat Nybegynder
20. november 2002 - 22:57 #30
jaah, men så er jeg tættere på byens bedste pizzaria end du er - casa mia ;)
Avatar billede oasen Nybegynder
21. november 2002 - 10:09 #31
Ja, men jeg kan leve længere, for jeg har kortere til kirkegården og bla bla bla... ;)
Avatar billede oasen Nybegynder
21. november 2002 - 10:11 #32
Hvor ligger Casa Mia?