Avatar billede Slettet bruger
26. november 2002 - 21:42 Der er 5 kommentarer og
10 løsninger

Spørgeskema (Nemme point)

Hey…

Vi er to HTX elever, som arbejder på et teknologi projekt, hvor vi har om transport via solenergi. I det sammenhæng kunne vi godt tænke os at stille jeg bilejere nogle spørgsmål. Vi vil sætte 150 point af, som vil blive fordelt mellem alle besvarelser. Kopier nedenstående spørgsmål over i din besvarelse, på forhånd tak…

1: Hvilke krav har du til en bil?

2: Hvad bruger du hovedsagelig til din bil til?

3: Hvor mange bruger bilen?

4: Hvor bruges bilen hovedsagelig (Landet, by kørsel (Under 50.000 indbyggere), storby kørsel (Over 50.000 indbyggere))?

5: Hvor langt kører du gennemsnitligt i bilen om dagen?

6: Tænker du på miljøet når du køber bil?

7: Hvor meget ved du om biler som anvender solenergi som energikilde?

8: Føler du at du ved for lidt/Eller slet ikke er blevet informeret om dette?

9: Hvad er din holdning til biler som skåner miljøet?

10: Kunne du finde på at købe en solbil hvis den skåner miljøet, selvom at den måske er lidt dyrere?

11: Din alder?

12: Landsdel?

Mange tak for Deres besvarelser…
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. november 2002 - 21:48 #1
1: Hvilke krav har du til en bil?
billig, flot

2: Hvad bruger du hovedsagelig til din bil til?
har ingen - men da jeg havde; frem/tilbage ml arbejde

3: Hvor mange bruger bilen?
mig

4: Hvor bruges bilen hovedsagelig (Landet, by kørsel (Under 50.000 indbyggere), storby kørsel (Over 50.000 indbyggere))?
det var bykørsel

5: Hvor langt kører du gennemsnitligt i bilen om dagen?
det var 20km vist

6: Tænker du på miljøet når du køber bil?
ja - men ikke ret meget

7: Hvor meget ved du om biler som anvender solenergi som energikilde?
mere end gennemsnittet tror jeg

8: Føler du at du ved for lidt/Eller slet ikke er blevet informeret om dette?
for lidt

9: Hvad er din holdning til biler som skåner miljøet?
de skal være billige - gerne masser af tilskud fra (skod)-regeringen

10: Kunne du finde på at købe en solbil hvis den skåner miljøet, selvom at den måske er lidt dyrere?
tjoh da
11: Din alder?

12: Landsdel?
Fyn
Avatar billede talbodahl Nybegynder
26. november 2002 - 21:50 #2
1, at den kan køre !
2, til at køre på arbejde
3, Kun mig selv
4, By kørsel
5, 30 km
6, Nej ikke rigtig.
7, Ikke meget
8, Jeg er ikke blevet informeret om det
9, Det er da godt, vi vil jo alle gerne ha et godt miljø !
10, Måske når jeg bliver lidt ældre og får en bedre økonomi
11, 19 år
12, Jylland

STD
Avatar billede talbodahl Nybegynder
26. november 2002 - 21:51 #3
^^
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
26. november 2002 - 21:51 #4
På vejne af min far:

1: - At den kan køre og den er stabil
2: - Køre til arbejde i og købe ind
3: - 1, 2 el. 3
4: - Storby - KBH
5: - 20-25 km
6: - ja! - langt på literen og mere miljøvenlig
7: - nada
8: - slet ikke
9: - god idé :D
10: - Ja
11: - 44år
12: - Sjælland / KBH
Avatar billede kasper77 Nybegynder
26. november 2002 - 21:52 #5
1: Hvilke krav har du til en bil?
Ud over at den skal være robust (og ikke helt tiden skulle på værksted), skal den være så stor at der kan transpoteres noget rundt i den. Jeg ville aldrig købe en alm. personbil

2: Hvad bruger du hovedsagelig til din bil til?
På mit arbejde.

3: Hvor mange bruger bilen?
Kun mig

4: Hvor bruges bilen hovedsagelig (Landet, by kørsel (Under 50.000 indbyggere), storby kørsel (Over 50.000 indbyggere))?
På landet.

5: Hvor langt kører du gennemsnitligt i bilen om dagen?
Ca. 90 km.

6: Tænker du på miljøet når du køber bil?
Lidt

7: Hvor meget ved du om biler som anvender solenergi som energikilde?
Intet, det er faktisk helt nyt for mig.

8: Føler du at du ved for lidt/Eller slet ikke er blevet informeret om dette?
Er ikke blevet informeret

9: Hvad er din holdning til biler som skåner miljøet?
Det er ok, hvis de er lige så funktionsdygtige som "alm." biler.

10: Kunne du finde på at købe en solbil hvis den skåner miljøet, selvom at den måske er lidt dyrere?
Nej, det tror jeg ikke.

11: Din alder?

12: Landsdel?
Vestsjælland
Avatar billede musti776 Nybegynder
26. november 2002 - 21:53 #6
1: Hvilke krav har du til en bil?
billig
2: Hvad bruger du hovedsagelig til din bil til?
mellem skole og hjem
3: Hvor mange bruger bilen?
4: Hvor bruges bilen hovedsagelig (Landet, by kørsel (Under 50.000 indbyggere), storby kørsel (Over 50.000 indbyggere))?
by kørsel
5: Hvor langt kører du gennemsnitligt i bilen om dagen?
20 km
6: Tænker du på miljøet når du køber bil?
nej
7: Hvor meget ved du om biler som anvender solenergi som energikilde?
ingenting
8: Føler du at du ved for lidt/Eller slet ikke er blevet informeret om dette?
er ikke blevet informeret
9: Hvad er din holdning til biler som skåner miljøet?
har ingen
10: Kunne du finde på at købe en solbil hvis den skåner miljøet, selvom at den måske er lidt dyrere?
nej
11: Din alder?
12: Landsdel?
KBH
Avatar billede elkrog Nybegynder
26. november 2002 - 21:55 #7
1: Hvilke krav har du til en bil?
Design, mærke, økonomi.

2: Hvad bruger du hovedsagelig til din bil til?
Handle ind og transport til og fra arbejde

3: Hvor mange bruger bilen?

4: Hvor bruges bilen hovedsagelig (Landet, by kørsel (Under 50.000 indbyggere), storby kørsel (Over 50.000 indbyggere))?
Storbykørsel/motorvej.

5: Hvor langt kører du gennemsnitligt i bilen om dagen?
40 km

6: Tænker du på miljøet når du køber bil?
nej

7: Hvor meget ved du om biler som anvender solenergi som energikilde?
Noget

8: Føler du at du ved for lidt/Eller slet ikke er blevet informeret om dette?
Nej

9: Hvad er din holdning til biler som skåner miljøet?
Det er alle tiders.

10: Kunne du finde på at købe en solbil hvis den skåner miljøet, selvom at den måske er lidt dyrere?
Hvis de ellers kan matche almindelige biler, så ja.

11: Din alder?

12: Landsdel?
Sjælland/København
Avatar billede musti776 Nybegynder
26. november 2002 - 21:55 #8
12: Landsdel?
Sjælland / KBH
Avatar billede fromsej Praktikant
26. november 2002 - 21:57 #9
1: Hvilke krav har du til en bil?
Den skal være iorden og have plads til 5 personer+bagage
2: Hvad bruger du hovedsagelig til din bil til?
Handle stort ind , besøge familie
3: Hvor mange bruger bilen?
2 personer
4: Hvor bruges bilen hovedsagelig (Landet, by kørsel (Under 50.000 indbyggere), storby kørsel (Over 50.000 indbyggere))?
Storby
5: Hvor langt kører du gennemsnitligt i bilen om dagen?
5-10 Km
6: Tænker du på miljøet når du køber bil?
Både og
7: Hvor meget ved du om biler som anvender solenergi som energikilde?
At de er rasende dyre og meget lidt driftssikre
8: Føler du at du ved for lidt/Eller slet ikke er blevet informeret om dette?
Ja
9: Hvad er din holdning til biler som skåner miljøet?
God idé , de er bare for dyre ( burde være - afgift på miljøforbedringer )
10: Kunne du finde på at købe en solbil hvis den skåner miljøet, selvom at den måske er lidt dyrere?
Afhænger 100% af prisen
11: Din alder?
12: Landsdel?
Fyn
Avatar billede fromsej Praktikant
26. november 2002 - 21:59 #10
Det var et svar. *S*
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. november 2002 - 22:01 #11
1:
At den er med rent teknisk og sikkerhedsmæssigt, At designet på bilen er noget der tiltaler mig samt at prisen ikke er vildt høj

2:
Da jeg have adgang til bil brugte jeg den til at køre fra hvor jeg boede og ud til venner samt turen i skole og hjem samt diverse indkøbsture til tyskland

3:
Vi var 3 om bilen

4:
Omkring lige meget i alle kategorier, men dog mest Land/by kørsel.

5:
20-30 Km

6:
Når at jeg skal have bil igen tror jeg sqi ikke mulvarpen ville være så glad for det, men regner med at købe en Diesel bil, at disse så går længere på literen må vil også være at tænke på miljøet.

7:
Rimeligt meget, kender også til biler der briger andre former for alternativ enegi som driftsmiddel

8:
Det er ihvertfald ikke noget der bliver nævnt ret meget om nogen steder, så vil man vide noget må man ud på nettet og søge efter emnet

9:
Det er en god ting, bare at man ikke går for meget på konpromis med de andre ting der bør/skal være i en bil. Fx. skal man passe på ikke at gøre bilen svagere rent motormæssigt, dette vil bare få folk til at vælge en udgave med en bedre motor som så ikke er så miljø venlig,

10:
Afhænger meget af definationen på lidt :-), men såfremt at bilen tiltalte mig så vilde jeg nok idet at man jo så som gevinst højst sansynlig fik lov til at betale en mindre grøn afgift.

11:

12:
Sønderjylland/Sydjylland
Avatar billede ullum Praktikant
27. november 2002 - 07:05 #12
1: Hvilke krav har du til en bil?komfortabel og driftsikker

2: Hvad bruger du hovedsagelig til din bil til?arbejdskørsel 50000 km år

3: Hvor mange bruger bilen? kun mig

4: Hvor bruges bilen hovedsagelig (Landet, by kørsel (Under 50.000 indbyggere), storby kørsel (Over 50.000 indbyggere))? motor/landevej

5: Hvor langt kører du gennemsnitligt i bilen om dagen? 50000/365 = 137

6: Tænker du på miljøet når du køber bil? nej

7: Hvor meget ved du om biler som anvender solenergi som energikilde? at de ikke er særligt effektive

8: Føler du at du ved for lidt/Eller slet ikke er blevet informeret om dette? Jeg følger det der kommer op i pressen, så nej jeg ved vel det der er at vide

9: Hvad er din holdning til biler som skåner miljøet? de burde være meget billigere i afgift/god ide

10: Kunne du finde på at købe en solbil hvis den skåner miljøet, selvom at den måske er lidt dyrere? ikke før den har samme ydelse som en alm. bil

11: Din alder? 40

12: Landsdel? syd jylland
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
27. november 2002 - 09:24 #13
1: Hvilke krav har du til en bil? - komfort og allround-økonomi

2: Hvad bruger du hovedsagelig til din bil til? - arbejdskørsel - både i DK og rundt i Europa.

3: Hvor mange bruger bilen? 1

4: Hvor bruges bilen hovedsagelig (Landet, by kørsel (Under 50.000 indbyggere), storby kørsel (Over 50.000 indbyggere))? - det er meget blandet.

5: Hvor langt kører du gennemsnitligt i bilen om dagen? - 150-200km.

6: Tænker du på miljøet når du køber bil? - til dels.

7: Hvor meget ved du om biler som anvender solenergi som energikilde? - Ikke meget. Men jeg er meget skeptisk over for ideen. Specielt da fremtiden tyder på brændselsceller som energikilde.

8: Føler du at du ved for lidt/Eller slet ikke er blevet informeret om dette? - Er vel nærmest lidt ligeglad.

9: Hvad er din holdning til biler som skåner miljøet? - positiv.

10: Kunne du finde på at købe en solbil hvis den skåner miljøet, selvom at den måske er lidt dyrere? - hvis den dækker mine behov for en bil, så ja.

11: Din alder? - 30

12: Landsdel? - østjylland
Avatar billede julieh Nybegynder
27. november 2002 - 13:59 #14
1: Hvilke krav har du til en bil?
køre langt på literen, komfort, ekstra udstyr, udseende

2: Hvad bruger du hovedsagelig til din bil til?
Til/Fra Arbejde

3: Hvor mange bruger bilen?
4: Hvor bruges bilen hovedsagelig (Landet, by kørsel (Under 50.000 indbyggere), storby kørsel (Over 50.000 indbyggere))?
Det hele (mest på motorvej)
5: Hvor langt kører du gennemsnitligt i bilen om dagen?
140 km
6: Tænker du på miljøet når du køber bil?
ikke specielt
7: Hvor meget ved du om biler som anvender solenergi som energikilde?
ikke en ....
8: Føler du at du ved for lidt/Eller slet ikke er blevet informeret om dette?
jeg er nok ikke så interesset i det pt
9: Hvad er din holdning til biler som skåner miljøet?
Det er ok, hvis man kan få en ordenlig bil
10: Kunne du finde på at købe en solbil hvis den skåner miljøet, selvom at den måske er lidt dyrere?
ja, hvis man får andre fordele.
11: Din alder?
12: Landsdel?
Malmø/kbh
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2002 - 16:00 #15
Tak for jeres svar...