Avatar billede kasper77 Nybegynder
28. november 2002 - 21:14 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Jubii sponsor links

Jeg har netop fået mailet et tilbud på at få min side under jubiis sponsorlinks - se evt.:

http://links.jubii.dk/sponsor/sponsorlinks.asp

Er der nogen der har erfaring med om det giver nogle hits? Man må jo sige at man ikke kan ungå at ramme sin målgruppe. Hvis folk søger på mobiltelefon, og man har valgt det som sit "ord", så ligger man jo imellem de tre første links på siden.

I kan godt hører jeg er solgt, men kan det rent faktisk betale sig, er pengene givet godt ud?

Håber nogle af jer kan svare af erfaring, eller har hørt noget om dette.

//Kasper
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. november 2002 - 21:17 #1
Det er dybest set et spørgsmål om avance. Prøv at regne ud hvor mange salg du skal have før din udgift er dækket. Kik så på hvor meget trafik du normalt for fra jubii (hvis du er med)

Ofte kan det godt betale sig, og hvis du er lidt i tvivl,så prøv et år, i værste fald midster du nogle tusinde kr og i bedste fald tjener du ekstra.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. november 2002 - 21:28 #2
Du skal ikke bruge hits til noget, hvis de ikke kommer fra din målgruppe. Så det afhænger lidt af de produkter du sælger på internettet.

/per
Avatar billede kasper77 Nybegynder
28. november 2002 - 21:34 #3
hoejrup >> Ja, det er klart. Folk bliver jo også pisse sure, hvis de søger efter Internet Café, og der så kommer tre sponsolinks op med at de kan købe grønsager hos Hr. Madsen.

Kommer der derimod tre Internetcaféers web adresse op, så er det en anden snak. Det er jeg med på.

Jeg tænker mere på den økonomiske side af sagen, der kan jo alligevel købes nogle annoncer i dagblade, tidsskrifter m.m. for de 3000,- kr. der er mindstesalg hos jubii.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. november 2002 - 21:35 #4
Du kan sagtens bruge hits til noget. Du bør i din statestik kunne se hvor meget trafik der kommer fra jubii. Hvis din side ellers er placeret rigtigt på jubii, vil den trafik der i dag kommer derfra, alt andet lige, være i din målgruppe. Jo bedre du er placeret, jo bedre passer trafikker til målgruppen, og jo bedre et fingerprej kan tallet give tig om effekten af et pluslink.

Dette er ingenlunde en eksagt videnskab, men du kan sagtens bruge tallene om indikater
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. november 2002 - 21:53 #5
Jeg har prøvet et pluslink der giver en del trafik, men det giver sjældent kunder. Plus betyder at du skal betale lidt mere end andre.

/per
Avatar billede kasper77 Nybegynder
28. november 2002 - 22:00 #6
hoejrup>> Hvis du så skulle vælge at invistere i enten sponsolinks eller et pluslink, hvad ville du så vælge? Altså set ud fra et rent økonomisk synspunkt?
Avatar billede tommyf Nybegynder
28. november 2002 - 22:17 #7
Det er sindsygt, at de kan sælge sådan et råddent tekstlink til 25 øre per eksponering, når almindelige hjemmesider har svært ved at sælge store bannerannoncer og dropdown-annoncer til samme pris.
Avatar billede kasper77 Nybegynder
28. november 2002 - 22:23 #8
tommyf>> Det har jeg prøvet at sige, men deres argument er at de jo har op mod 900.000 hits om ugen.
Avatar billede tommyf Nybegynder
28. november 2002 - 22:28 #9
Kan ikke se logikken i det argument - hvorfor skulle de være mere værd fordi der er mange af dem? Man betaler per eksponering :)
Prøv at tænke på dem der betaler for søgeordet "Bank". De får en masse uinteresseret trafik som Jubii skaffer gennem deres eksempel, på den side du linker til.

Jeg vil tro at hvis man køber søgeordet "billig webhotel" på Jubii for 500 kroner (ved godt man ikke kan), og samtidig køber reklameplads hos www.internetplads.dk for samme bløb, så vil sidstnævnte scorer højest når man måler ROI.

Prøv at beskriv din målgruppe. Så prøver vi at se, hvad du ellers kan få for pengene.
Avatar billede kasper77 Nybegynder
28. november 2002 - 22:33 #10
God idé tommyf.

Ok, målgruppen er :

Forældre (mellem 25- 50 år) i hele DK(med 1 eller flere børn) Med hustandsindkomst over 500.000 årligt. Gerne alternativt tænkende, i form af økologi, miljø, bæredygtighed og lign.

Bedsteforældre (mellem 45-100 år) i hele DK. (med 1 eller flere børnebørn) ellers samme kriterier
Avatar billede kasper77 Nybegynder
28. november 2002 - 22:53 #11
Jeg går i seng nu, glæder mig til at se om der er nogen der har fundet ud af noget til i morgen:-)
Avatar billede tommyf Nybegynder
28. november 2002 - 23:00 #12
I stedet for at komme med alle mine spekulationer nu, ligger jeg dem ud her
midlertidig - og sørger så for at poste dem når spørgsmålet engang er slut.
(Ellers skal jeg spamme spørgsmålet med hver ny indskydelse)

http://www.internetplads.dk/test/eksperten.doc

Det er lavet på 10 minutter, så forvent ikke for meget. Det var bare lidt brainstorming. Kigger nok nærmere på det i weekende :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. november 2002 - 10:29 #13
Hvordan får man mest for pengene på internettet?

Du søger på f.eks. google.com efter websites indenfor din målgruppe, eller websites med komplemtære varer (produkter der supplere dit eget produkt). Men du skal sikre at det ikke er direkte konkurrenter til dit egne produkter. Derefter laver du aftaler med de websites om at i bytte affiliate links. På den måde kan I støtte hinanden i netværket, og du får hurtigere nogle kunder.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. november 2002 - 10:29 #14
dine = dit
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. november 2002 - 13:22 #15
Lige akkurat Google kan jeg anbefale til annoncering - du betaler per klik, og endda til rimelig lave priser afhængig af hvilken brance det drejer sig om.
Avatar billede kasper77 Nybegynder
16. december 2002 - 19:03 #16
OK tak