Avatar billede Inge Nybegynder
04. december 2002 - 11:58 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Genvejstast - skabeloner

Hvordan kan jeg aktivere den skabelon boks, hvor jeg kan vælge mellem skabelonerne, uden at bruge mus...???
Avatar billede Inge Nybegynder
04. december 2002 - 12:02 #1
hov jeg glemte lige... jeg bruger word 2002
Avatar billede jkrons Professor
04. december 2002 - 12:03 #2
Alt+F + Enter.

Brug Tab-tast til at skifte Faneblad. Pil-taster til at flytte mellem skabeloner. Tryk Enter ved den rigitge skabelon.
Avatar billede jkrons Professor
04. december 2002 - 12:04 #3
Undskyld: Så ikke det sidste. Jeg sidder hjemme på en 2000 i dag og husker ikke præcis om det er det samme tastekombination i 2002.
Avatar billede Inge Nybegynder
04. december 2002 - 12:09 #4
Alt + f + enter aktiverer bare dokumentruden, hvor jeg så skal bruge musen for at klikke på Generelle skabeloner.
Avatar billede jkrons Professor
04. december 2002 - 12:10 #5
Tab-tasten virker ikke når uden er fremme?
Avatar billede jkrons Professor
04. december 2002 - 12:11 #6
ruden, ikke uden :-)
Avatar billede Inge Nybegynder
04. december 2002 - 14:19 #7
Jo det virker fint, men det er den boks der kommer frem, når man vælger generelle skabeloner, jeg vil kunne aktivere med en genvejstast. Man kan fint køre ned gennem dokumentruden, men det vil brugerne ikke. De vil have en dirkete genvejstast til selve skabelon boksen.
Avatar billede jkrons Professor
04. december 2002 - 14:21 #8
Så tror jeg at du bliver nødt til at lave den selv i form af en makro, der åbner den rigtige rude. Dennne makro kan du så knytte til en genvejstast. Der er ingen genvejstaster direkte til fanebladet.
Avatar billede Inge Nybegynder
11. december 2002 - 15:24 #9
Jeg har fundet det... via Funktioner - Tilpas - knappen Tastatur - Alle kommandoer.. findes en kommando der hedder FilerNyDialogboks, den kan man så tildele en genvejstast, voila så kan man aktivere selve dialogboksen uden mus
Avatar billede Inge Nybegynder
11. december 2002 - 15:25 #10
Du får point for indsatsen
Avatar billede jkrons Professor
11. december 2002 - 16:50 #11
Takker! Godt at du fandt det selv.