Avatar billede goofy75 Nybegynder
09. december 2002 - 13:00 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Word -rotering af tekst

Hmmm jeg kan rotere tekst til at stå på siden, men ikke på hoved, er det rigtigt? ...er det virkeligt ikke muligt at rotere en tekst boks så teksten er på hoved, drejet 180 grader... HJÆLP!
Avatar billede yvonne Nybegynder
09. december 2002 - 13:12 #1
Kommer da an på om du laver tekst i en tekstboks ?? der kan du gå ind i menuen formater og dernsæt tekstretning - tekstboks skal være markeret... du får godt nok en ramme udenom men den kan du jo bare fjerne bagefter...

mvh
Yvonne
Avatar billede goofy75 Nybegynder
09. december 2002 - 13:22 #2
Der er jo kun 90 grader... Hvorfor kan man ikke vende det på hoved, det er da fjollet!!!
Avatar billede yvonne Nybegynder
09. december 2002 - 13:29 #3
hihi - jammen hvad mener du SÅ med "på hovedet" ?? der er jo også menu linien hvor du kan rotere ?? men stadig hvad er "på Hovedet" ?? *LOL*
Avatar billede goofy75 Nybegynder
09. december 2002 - 13:34 #4
jamen? ....teksen skal bare vendes 180 grader, det er alt jeg forlanger, det må da kunne lade sig gøre...
Avatar billede yvonne Nybegynder
09. december 2002 - 13:50 #5
hih tja fjollet er det - kan du ikke bare vende papiret på hovedet *grin* men hvad skal du bruge det til da for der er da altid forskelige måde at gøre ting på... men lidt snyd og sådan *ss*
Avatar billede goofy75 Nybegynder
09. december 2002 - 13:57 #6
det er et brev til flet og parpiret kan ikke vendes eller duplexes...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
09. december 2002 - 15:20 #7
En løsning på problemet kunne være at skrive den tekst som skal roteres som WordArt, så kan du rotere så tosset du vil. Du kan fjerne streger og skygger samt vælge en mindre skrifttype som kan  accepteres.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2002 - 15:41 #8
Du kan skrive din tekst, markere den og kopiere den. Derefter indsætter du den specielt - Edit - Paste special og vælger Picture. Du kan nu vende teksten på hovedet, men begrænses jo også af, at det er et billede du nu manipulerer med.
Avatar billede jkrons Professor
09. december 2002 - 16:22 #9
Denne metode virker:

Indsæt teksten i en tekstboks. Fjern rammen fra tekstboksen. Marker og klip hele tekstboksen, ikke kun teksten.
Vælg Rediger - Indsæt Speciel - Billede.

Marker billedet I Tegningsværktøjslinien klikkes på Tegning - Opdel gruppe. Når der er opdelt klikkes med det samme på Grupper.

Nu kan tegningen roteres frit.

Det virker, men elegant er det ikke.
Avatar billede hcma Novice
09. december 2002 - 19:59 #10
Jeg skulle bruge det samme og fik hjælp i een af nyhedsgrupperne fra Jan Kronsel.
Hans og min løsning er som følger:
Du kan snyde med denne metode der virker:

Indsæt teksten i en tekstboks. Fjern rammen fra tekstboksen. Marker og klip
hele tekstboksen, ikke kun teksten.
Vælg Rediger - Indsæt Speciel - Billede.

Marker billedet I Tegningsværktøjslinien klikkes på Tegning - Opdel gruppe.
Når der er opdelt klikkes med det samme på Grupper.

Nu kan tegningen roteres frit.

Det virker, men elegant er det ikke.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2002 - 20:21 #11
Det er jo det samme, som jeg svarede omkring kopiering af text. Den behøver ikke at sættes i en tekstbox, det giver bare mere arbejde. :-))
Avatar billede hcma Novice
09. december 2002 - 22:34 #12
Att: hov-sa
På en eller anden måde var dit svar ikke kommet ind på serveren da jeg kom med mit svar. Der må have manglet en opdatering.
Men jeg kan se at du har benyttet nøjagtig den løsning som Jan Kronsell kom med i nyhedsgruppen. Nemlig det svar/den løsning han gav mig, som du har kopieret ord for ord.
m v h
HC
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2002 - 22:50 #13
Ikke helt, jeg sparer textboxen, jeg laver teksten og markerer den, kopierer den o.s.v. ingen textbox, samtidig bliver feltet om teksten mindre. Men det er bare helt o.k.. Det er svært at svare rigtigt, når man ikke ved hvordan teksten skal bruges.
Avatar billede jkrons Professor
09. december 2002 - 23:22 #14
catbody-> Hvis nogen har kopieret ord for ord fra min indlægget i nyhedsgruppen, er det nok mig (selv) og ikke hov-sa. Faktisk skrev jeg her først :-)

Hov-sa's løsning var her ikke, da jeg skrev. Måske samme problem som dig, men under alle omstændigheder ligger hanbs løsning tæt på min, bortset fra at den ikke kræver en tekstboks.

goofy-> Uanset hvbad man vælger er det dårlige løsninger. Brug et DTP program i stedet.
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
09. december 2002 - 23:41 #15
Brug WordArt... ;-)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. december 2002 - 00:39 #16
ramsings.dk >> det var også mit svar i går
Avatar billede goofy75 Nybegynder
10. december 2002 - 14:14 #17
men jeg skal jo flette på hoved... derfor skal det være tekst... ...nå men måske jeg kan i Office11 beta, noget ny må der være...
...altså med mindre det simpelthen ikke kan lade sig gøre? (det burde jo være der hvor man vælger eks. 90 højre/venstre rotate)
Avatar billede jkrons Professor
10. december 2002 - 15:34 #18
Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre i betaversionen, men der findes ikke umiddelbart en måde at rotere 180 grader på i Word i dag. Kun de skitserede metoder.
Avatar billede goofy75 Nybegynder
12. december 2002 - 09:53 #19
så svaret er: Det kan man ikke!
Avatar billede Lars-From Nybegynder
01. december 2009 - 22:34 #20
˙˙˙pn ɹǝɥ uɐpås ǝs ןɐʞs uǝʇsʞǝʇ ʇɐ ɹǝuǝɯ np
Tja, det kan jo lade sig gøre :)
Avatar billede Lars-From Nybegynder
01. december 2009 - 22:37 #21
Ups det virkede ikke her; men prøv dette link:
http://dubqnp.dk/2008/10/05/vend-tekst-paa-hovedet/
Så skal du bare skrive hvad du skal og derefter kopiere teksten fra boksen nedenunder.
Held og lykke.
Avatar billede henriettec Nybegynder
29. maj 2011 - 20:02 #22
Tak for svar.
jeg er ved at skrive en bog som skal åbnes "opad" det betyder at hver anden side skal vendes på hovedet. (over 150 sider)
jeg kan godt vende som I siger men teksten ændrer sig og mister typografien....

kan man vende hver anden side i pdf?

skal jeg helt ind og skrive bogen om i photoshop?
nogle forslag?

tak
kh
Henriette
Avatar billede henriettec Nybegynder
30. maj 2011 - 08:51 #23
Tænkte på det i nat

jeg vender hele dokumentet på siden og så kan jeg vende mine sider 90 grader til højre eller venstre på hver anden side...

KH
Henriette
22. maj 2019 - 10:12 #24
Hey I have one of the most popular online game to play just from here get word finder cheat  that you use to unlock the level of scrabble word finder game.