Avatar billede e.p. Nybegynder
14. december 2002 - 23:42 Der er 6 kommentarer

Hvilken Norton firewall på domain controller ??

Nu har jeg haft utroligt meget bøvl med norton personal firewall 2002 på en DC

Men hvilken er bedst/fungerer på en DC: http://enterprisesecurity.symantec.com/content/productlink.cfm?EID=0
Avatar billede b3 Nybegynder
14. december 2002 - 23:50 #1
heh. Personal firewall 2002 siger vel næsten sig selv er til en personlig computer og ikke en server ? nå men set bort fra det er det vel i sidste ende nuk enterprise firewall 7 du skal kigge efter.. hvis da ellers ik du også vil bruge din dc som gateway ud til internettet så du kan få hele dit LAN bag firewall.. så skal du gå efter firewall / VPN pakken
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. december 2002 - 23:54 #2
Det er nok fordi Norton er en personli firewall, der intet har at gøre på en server. En personlig firewall er lavet til at beskytte en Stand alone PC med en internet forbindelse. Når vi taler en server, der jo netop skal kunne tilgåes både ude og indefra, kan du ikke bruge en personlig firewall

Du skal have fat i en rigtig firewall når vi taler netværk. En firewall i sin egen boks, placeret mellem routeren og netværket, og har du servere med usiker tjenester som web, mail og ftp der skal kunne tilgåes udefra, bør disse placeres på DMZ, skal du tilgå dit interne net udefra så bør du gøre det gennem VPN.

Symantec har en udemærket firewall der hedder Raptor (den hedder vist noget mere nu, men du kan søge på raptor) dne kan sagtens håndtere sikkerhed i netværk, men den skal ikke installers på dine servere
Avatar billede andersf Nybegynder
15. december 2002 - 00:02 #3
Der er som du viser mange gode muligheder for at beskytte sine tjenester men du bør nok overveje grundigt hvad og hvilken beskyttelse du har brug for.
Der er flere billige løsninger og mange meget dyre løsninger men den dyre kan være nødvendig for dig og dine behov - så simpelt er dit spørgsmål ikke.
Hvad med en Cisco PIX eller en Microsoft ISA ???

Find og beskriv dine behov først. ;-)

/AndersF
Avatar billede themustangman Nybegynder
15. december 2002 - 11:03 #4
Tag en Zywall eller en Sonicwall. De funker bare, og er til at få til rimelige priser
Avatar billede e.p. Nybegynder
15. december 2002 - 11:13 #5
ok...jeg burde nok have forklaret mig lidt bedre....

Jeg er ved at tage mcse, og har en partion hvor 2000 server stryger ind og ud.... altså en ren experiment-partion. Jeg ved godt at norton personal firewall 2002 er en "personlig firewall" men jeg bruger den med succes på min win 2000 server (ikke som DC)

Jeg bruger kun min eksperiment-partionen gennemsnitlig 2 timer dagligt, men vil gerne have mulighed for at beskytte den i dette tidsrum.

hardware-firewall's er udelukket

Og et undskyld herfra til dem der kunne have undgået at skrive flere linier som ikke havde været nødvendig hvis jeg havde postet ovenstående i første omgang.
:-)
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2003 - 19:53 #6
lukketid