Avatar billede serious Nybegynder
16. december 2002 - 00:58 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

PHP Community ?

Hej Allesammen !

Nu har jeg ledt efter et simpelt og stabilt community i noget tid. Så derfor har jeg besluttet mig at spørge herinde ! Er ret desperet, derfor jeg giver 100 point !
Det jeg skal bruge er et community hvor brugere kan oprette sig og derefter logge ind. Det skal være sikkert - dvs. at når man logger ind skal den ikke bare gå hen til "loggedin.php" men til en beskyttet side. og der SKAL være en knap der logger brugeren ud. Eller hvis han lukker vinduet, så skal han automatisk smides af.
Du behøver ikke selv at lave det (ville være fedt) men du kan bare give nogle Link's !

Det var så det hele ;)

mvh. Martin !
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. december 2002 - 01:02 #1
du skal lave noget login-noget, der eksempelvis bruger sessions, så skal du, på de sider der skal være beskyttet, checke om der er sat en session, hvis der ikke er, så skal man redirectes til login-siden, eller bede om at logge ind, alt efter hvordan du selv synes at du vil sætte det op.
http://www.sukos.dk/php/login/ har lidt du kan lege med
Avatar billede serious Nybegynder
16. december 2002 - 01:09 #2
glemte at sige at det SKAL være med MySqL...

ztyxx ::
Meget fedt det der kører på mysql, men øhhh... Men hvilke tables skal sættes op?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. december 2002 - 01:14 #3
der er en fil der hedder password.sql i den zipfil til mysqludgaven, den indeholder hvad du skal bruge til at oprette tabellen
Avatar billede serious Nybegynder
16. december 2002 - 01:16 #4
hehe det er fordi jeg åbnede med program hvor jeg kun ku se "web-dokumenter" og der var den ikke ;)
Prøver det lige !
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2002 - 01:16 #5
To muligheder
http://phorum.org/
http://www.phpbb.com/

Jeg har gode erfaringer med begge
Avatar billede serious Nybegynder
16. december 2002 - 01:19 #6
Det virker ikke... Det med at gemme som MD5 fucker... Har du andre ?!
Eller andre der har andre bud ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. december 2002 - 01:20 #7
så fjerner du bare md5 funktionen
Avatar billede serious Nybegynder
16. december 2002 - 01:20 #8
gab ::
Hvis du kan "fjerne" brugersystem fra et af de forumer, og sætte det ind for sig selv, så når man logger ind står der bare "Hej $brugernavn" og "lod ud" så ville det være fedt ;)
Avatar billede serious Nybegynder
16. december 2002 - 02:00 #9
Hmmm...?
Ingen andre forslag.. Det er skuda meget at tjene for et brugersystem... aiight?
Avatar billede Noone Nybegynder
16. december 2002 - 03:35 #10
Avatar billede avminarm Juniormester
16. december 2002 - 07:56 #11
Avatar billede avminarm Juniormester
16. december 2002 - 07:57 #12
istedet for MD5 i sukos's script kan du skifte det ud med MySQL' s password funktion
Avatar billede tipsen Nybegynder
16. december 2002 - 11:57 #13
serious: Er det meget at tjene 100 ubrugelige point på en times arbejde... :-?
Avatar billede serious Nybegynder
16. december 2002 - 13:58 #14
tipsen ::
Jeg har ikke bedt dig om at diskutere pointene, hvis du ikke synes det er point nok så lad vær med at hjælp ;)
Som sagt behøver du ikke selv lave det, du kan bare give nogle link !
Avatar billede tipsen Nybegynder
16. december 2002 - 15:14 #15
serious: Jeg svarede sådan set på dit eget spørgsmål med et modspørgsmål:

"Det er skuda meget at tjene for et brugersystem... aiight?"
Avatar billede ztyxx Nybegynder
22. december 2002 - 14:32 #16
mon ikke det er ved at være lukketid??
Avatar billede serious Nybegynder
18. marts 2003 - 20:30 #17
Ka ik bruge det til noget, har sat en på jobbet for penge...