Avatar billede jaqalou Nybegynder
17. december 2002 - 10:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

printere

Hej

jeg er lige ved at flytte printere fra en server til en anden, nu er jeg så løbet ind i et problem, ikke alle mine brugere, kan printe ud.
så var jeg ved at høre lidt rundt omkring, og fandt ud af at, hvis man har mere end 24 printere på en nt 4.0 så kan den fejl, der er et eller andet man skal ændre inde i registreringsdatabasen.
nogen der ved hvad det er jeg skal ændre??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. december 2002 - 10:47 #1
Jeg kører med 122 netværksenheder på vores NT4 server - op imod både W2K og NT4 klienter.

Jeg har ikke nogensinde skullet ændre noget i reg.

Men prøv at beskrive lidt nærmere - hvem kan ikke printe, hvorfor (er der en fællesnævner) - er sharet smuttet på nogle af printerne? - eller har man glemt at give "Everyone" "Print" rettigheder?
Avatar billede jaqalou Nybegynder
17. december 2002 - 11:02 #2
alle har print rettigheder, det er ikke vores rettigheder der er røget sig en tur.
jeg har ikke været istand til at finde en fælles nævner hos de brugere der ikke kan printe. det er meget forskelligt hvem der ikke kan printe. vores brugere er delt op i afdelinger med profiles, men en enkelt bruger fra den ene gruppe kan ikke printe, mens de andre godt kan....

hvis jeg printer fra en bruger afder ikke kan printe kan jeg geninstallere printeren på printserveren, og så kan brugeren printe,1-2 sider og bang så er vi tilbage. det er faktisk et meget stort problem for os :D
Avatar billede jaqalou Nybegynder
19. december 2002 - 11:14 #3
har selv fundet svaret
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. december 2002 - 11:35 #4
....som var?