Avatar billede bombur Nybegynder
19. december 2002 - 09:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forbudt med ../ på vores webhotel

Jeg har et underligt problem og jeg ved ikke om jeg spørger i den rigtige kategori, men jeg koder i asp.

Min kundes webhotel er Nethotel.dk og det er sådan et rigtigt dyrt fint et, skulle jeg mene.
Jeg spørger lige her inden jeg ringer til dem for jeg sidder på skolen og kan ikke ringe.

Mit problem er at jeg har includet nogle filer på følgende måde:
<!-- #include file="../database.asp" -->

Jeg får en dum fejl hvori den brokker sig over at man ikke må linke tilbage med ../ hvilket jeg egentligt ikke kan forstå, for det plejer man da at gøre.
Jeg har så prøvet at finde ud af den absolutte sti på serveren ved at fange den sådan her:
strPth = Request.ServerVariables("PATH_INFO")

Men der er ingen sti. Fx ligger database.asp i roden og hvis jeg kørte path_info på den sagde den at stien bare er /database.asp
Derfor har jeg også prøvet at include filen sådan her:
<!-- #include file="/database.asp" -->

Men her siger den at jeg ikke må starte med /

ARGH hvad gør jeg??? hele min mappestruktur går i kage. Hvis ikke jeg kan linke bagud, kan jeg heller ikke linke til en nabomappe!!

//Rune
Avatar billede burningice Nybegynder
19. december 2002 - 09:17 #1
du skal include virtual hvis du vil starte med /

ang. ../ så er der en del der har slået det fra af sikkerhedsmæssige årsager, da det i teorien er muligt, hvis serveren ikke er tilstrækkeligt opdateret, muligt at skrive ../ mange gange nok, og pludselig står man i roden af c:/
Avatar billede bombur Nybegynder
19. december 2002 - 09:18 #2
Hvordan includer jeg virtual??
Avatar billede -ulli- Nybegynder
19. december 2002 - 09:26 #3
<!--#include virtual ="/database.asp"-->
Avatar billede bombur Nybegynder
19. december 2002 - 10:01 #4
IT WORKS... DATS NISE
tak skal du have!