Avatar billede renehinsch Praktikant
19. december 2002 - 12:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kald af Excel med dokumentsti der indeholder mellemrum

Jeg skal starte Excel med et dokument som indeholder mellemrum.
Min kode se således ud

Dim RetVal
RetVal = Shell("c:\program files\microsoft office\office\excel.exe 'O:\&5  Salg\Salg F-Team\Diverse\Kim Povlsen\Beregninger\Kommunale udstykninger.xls'", 1)

Men stien bliver brudt op og omfattet som flere enkelte dokumentreferencer.
Avatar billede martin_moth Mester
19. december 2002 - 13:31 #1
Du skal putte din sti ind i gåseøjne hvis den indeholder mellemrum.
Avatar billede martin_moth Mester
19. december 2002 - 13:42 #2
Altså hvis du stod i en dos-prompt skulle du skrive

"c:\program files\microsoft office\office\excel.exe" "O:\&5  Salg\Salg F-Team\Diverse\Kim Povlsen\Beregninger\Kommunale udstykninger.xls"

- det du sender til din shell i din kode ser sådan her ud:

c:\program files\microsoft office\office\excel.exe 'O:\&5  Salg\Salg F-Team\Diverse\Kim Povlsen\Beregninger\Kommunale udstykninger.xls'

- og det er forkert :o)

Brug Chr(34) til at indsætte gåseøjne... /Martin
Avatar billede renehinsch Praktikant
19. december 2002 - 13:51 #3
Tak Maritn

Jeg lavede en makro i Access som jeg koder i og fik hjælp på den måde. HEr er koden den genererer.

Call Shell("c:\program files\microsoft office\office\excel.exe ""O:\&5  Salg\Salg F-Team\Diverse\Kim Poulsen\Beregninger\Kommunale udstykninger.xls""", 1)

Point er dine.

/rene
Avatar billede martin_moth Mester
19. december 2002 - 13:56 #4
Ellers generelt, så opfat shell som en dosprompt. En dosprompt kan godt opfatte stier og filnavne med mellemrum, hvis de pakkes ind i gåseøjne - tak for points :o)